Juriul pentru deontologie în publicitate din Franţa a cerut companiei Renault să pună capăt unei campanii în care prezintă autovehiculul SUV Dacia Duster drept un model „care respectă mediul”, informează site-ul cartech.fr.

Modelul Dacia Duster a fost vizat de o plângere din partea asociaţiei Agir pentru mediu, care a fost acceptată de Juriul pentru deontologie în publicitate.

Acest juriu a publicat un comunicat în care afirmă că sloganul folosit în reclama la Dacia Duster – „Noul Dacia 4×4: respectuos cu mediul la un preţ nemaivăzut” – este de natură să inducă în eroare utilizatorii de Internet şi încalcă prevederile Recomandării Dezvoltare durabilă a ARPP (Autoritatea de reglementare profesională în publicitate).

Juriul argumentează prin emisiile medii de dioxid de carbon ale modelului Duster (159 de grame/km în versiune 4×2 şi 172 grame/km în versiune 4×4), superioare mediei franceze actuale (133 grame/km).
Chiar şi noul slogan – „Mai respectuos cu mediul” – este considerat mincinos, iar campania actuală pentru Duster va trebui astfel suprimată.

Juriul notează însă că Duster rămâne „un Diesel 4×4 de familie bine poziţionat în termeni de emisii de CO2”, care sunt mai puţin importante decât cele ale unui Volkswagen Tiguan, unui Ford Kuga sau chiar ale unui Lada Niva GPL.