IBM IBV a chestionat peste 15.000 de adulți în SUA, India, Marea Britanie, Canada, Germania, Mexic, Spania, Brazilia și China.

Sondajul s-a concentrat asupra perspectivelor consumatorilor asupra vaccinului COVID-19. Cercetarea s-a axat pe perspectivele consumatorilor după vaccinul COVID-19 și asupra planurilor de viitor, potrivit techrepublic.

După mai bine de un an de carantinări și distanțare socială, lumea este pe punctul de a reveni la o oarecare normalitate, după ce milioane de oameni din întreaga lume au fost vaccinați.

Institutul IBM pentru Valoarea Afacerilor a chestionat in februarie peste 15.000 de adulți pentru a aduna opinii despre orice, de la locul de muncă oe viitor, la tendințele sociale, cumpărăturile și călătoriile într-o lume post-vaccinată.

Raportul, „O injecție de speranță: viața după vaccinul COVID-19”, arată că 68% dintre oameni sunt încrezători în eficiența și siguranța vaccinului, în timp ce 32% nu.

În general, 63% dintre respondenți au spus că 71-80% din populație va trebui să fie vaccinată înainte de a se simți sigură să-și reia stilul de viață pre-pandemic. Sondajul arată că reticența și incertitudinea vaccinului sunt mai mari în rândul respondenților din zonele suburbane și rurale decât în zonele urbane.

Oamenii se gândesc la modul în care vor să lucreze, să socializeze, să călătorească și să cumpere, odată ce sunt vaccinați. Concluziile sunt că, deși lumea va reveni la o normalitate, ea nu va fi niciodată la fel ca înainte de pandemie.

În ciuda neliniștilor pe care angajații le-au experimentat în trecerea de la munca la birou la cea de la domiciliu, 62% dintre oameni nu doresc să își schimbe aranjamentul actual, chiar și după ce au fost imunizați.

Dintre cei care spun că preferă să lucreze de la domiciliu după vaccinare, aproape 80% lucrează în prezent de acasă, de la distanță, și aproximativ unul din cinci lucrează într-un model hibrid.

Pe de altă parte, cei care lucrează în sistem hibrid în acest moment vor să facă altceva după ce s-au vaccinat. Aproape 30% doresc să lucreze de acasă sau de la distanță, în timp ce 27% doresc să se întoarcă la birou.

De asemenea, majoritatea consumatorilor spune că, după vaccinare, intenționează să se întoarcă la mall-uri și în centre comerciale. Potrivit raportului, 73% dintre respondenți care mergeau de obicei mall-uri și centre comerciale înainte de pandemie au indicat că vor reveni în ele odată vaccinate”.

Unul din cinci respondenți au declarat că intenționează să cumpere online chiar și după imunizare. Factorul de comoditate este principalul motiv pentru care clienții din întreaga lume vor să continue să cumpere online.

Interesant este că 14% dintre persoanele chestionate, în principal în SUA, Marea Britanie și Germania, spun că nimic nu le va atrage înapoi la magazine.

Tendințe de călătorie post pandemie

30% dintre persoanele care au fost parțial sau complet vaccinate, comparativ cu 23% dintre cei care nu au făcut acest lucru, spun că vor călători în următoarele șase luni.

Acest lucru va fi un avantaj pentru industria turismului, deoarece raportul a menționat că, în 2020, doar în SUA, sectorul turismului a pierdut 492 miliarde de dolari.

Raportul a subliniat totuși că un segment considerabil al populației intenționează să rămână acasă. Aproximativ 1 din 4 respondenți spun că nu intenționează să călătorească în 2021, chiar dacă au fost vaccinați.

Călătoriile aeriene dau semne de potențială revenire. 30% dintre respondenți au spus că vor călători cu avionul mai des după vaccinare, iar 23% au spus că vor zbura mai puțin.

O altă concluzie a raportului este că atitudinea oamenilor față de lumea post-vaccinare variază foarte mult de la o generație la alta. Astfel, tinerii din generația Z (persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani), au fost „fără îndoială cei mai afectați de pandemie”. Aceasta este generația care depinde cel mai mult de telefoanele mobile.