Toți șoferii sunt în stare de alertă. Guvernul vrea să să se renunțe la mașini în zilele de vineri. Conducătorii auto ar urma să meargă cu transportul în comun sau bicicleta. Inițiativa vine de la Ministrul Mediului. Reprezentanții instituției au în vedere să declare „verzi” zilele de vineri.

Astfel, șoferii ar urma ca, în această zi din săptămână, să renunțe la mașini. Ca alternativă, ei ar urma să circule ori cu transportul în comun, ori cu bicicletele. Singurii care ar putea circula sunt cei care au în poseie mașini electrice.

În acest moment, Ministrul Mediului are în desfășurare o campanie prin care în fiecare vineri, românii să aleagă mijloace de transport nepoluante.

„În 2021 ne dorim să ajungem la această performanță ca 1 din 4 angajați să aleagă o altă modalitate de deplasare. Vom lansa invitații către companiile private astfel încât să fie cât mai mulți care aderă la această inițiativă. Vom lansa un dialog cu primăriile pentru a instaura gratuitate pe mijloacele de transport în ziua de vineri, cred că am avea un impact pozitiv”, a spus Tanczos Barna, ministrul Mediului.

Ministrul Mediului explică decizia

El a explicat și de ce s-a optat pentru ziua de vineri. De cele mai multe ori, această zi este scurtă, este oricum casual şi există deja acest obicei de a nu mai veni cu cravată, de a nu mai veni la ‘patru ace’. „Atunci pentru toată lumea poate să fie o alternativă mai lejeră varianta cu deplasarea cu alte mijloace de transport”, a mai spus ministrul.

El a spus că a testat metroul în urmă cu două săptămâni, iar marţi s-a deplasat cu STB-ul (Societatea de Transport Bucureşti). Urmează să aleagă una dintre aceste variante de transport în zilele de vineri.

Florin Cîțu renunță la mașină?

Prim-ministrul vrea și el să participe în campanie. „Merg pe jos de foarte multe ori și voi merge și vineri”, a punctat Florin Cîțu, potrivit Digi24.

Conducătorii auto nu sunt sunt foarte bucuroși, în schimb. Ei spun că trebuie săș-i ducă copii la școala ciu mașina. În plus, alternativa tramvaiului nu este una tocmai plăcută.

Din 1 martie, patru noi tipuri de marcaje rutiere pot fi aplicate legal pentru a crea trasee sugerate pentru biciclete. Rămâne la alegerea administrațiilor locale dacă le vor aplică sau nu. Între timp, România are cea mai veche legislaţie din UE pentru biciclişti, iar infrastructură pentru biciclete este realizată pe trotuare, fără minime condiții de siguranță.