Această măsură are ca scop modernizarea regulilor de comunicare și facilitarea accesului pentru proprietari la informațiile importante care îi privesc. Pentru a beneficia de această opțiune, proprietarii vor trebui să furnizeze președintelui asociației datele lor de contact, inclusiv adresele de e-mail.

Camera Deputaților propune modificări importante privind comunicarea în asociațiile de proprietari

Astfel, chiar și cei care nu au fost anunțați prin metodele clasice vor primi convocările pentru adunările generale, inclusiv pentru cele reconvocate sau extraordinare, prin e-mail sau aplicații mobile de mesagerie.

În prezent, Legea asociațiilor de proprietari nr. 196/2018 prevede că notificările se fac prin afișare la avizier, tabel convocator sau scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Introducerea mijloacelor electronice reprezintă o alternativă mai rapidă și mai ieftină, menită să eficientizeze comunicarea.

Camera Deputatilor, Parlament
SURSA FOTO: Inquam Photos, George Călin

Proiectul prevede și o excepție privind plata cheltuielilor comune de întreținere și administrare

Totodată, proiectul de la Camera Deputaților mai prevede o excepție privind plata cheltuielilor comune de întreținere și administrare. Spațiile comerciale situate la parterul blocurilor, care nu sunt racordate la rețelele comune ale imobilului, vor fi exceptate de la aceste cheltuieli. Această prevedere are rolul de a corecta situații în care anumite spații beneficiază de facilități fără a contribui la costurile comune.

Inițiatorii modificărilor subliniază că scopul legii este să modernizeze și să eficientizeze procesul de convocare și desfășurare a adunărilor generale ale asociațiilor. Comunicarea electronică a convocărilor și a hotărârilor va asigura un acces mai facil și transparent la informații, inclusiv pentru cei care preferă canalele digitale.

„Scopul acestei legi este acela de a moderniza şi eficientiza procesul de convocare şi desfăşurare a adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari. Prin introducerea posibilităţii de comunicare electronică a convocărilor, se urmăreşte facilitarea accesului membrilor la informaţiile şi deciziile importante ce îi privesc.

De asemenea, transmiterea hotărârilor prin mijloace electronice completează şi modernizează procesul de înregistrare şi comunicare a acestora, asigurându-se că informaţiile sunt accesibile şi pentru cei care preferă canalele de comunicare digitale. Prin aceste modificări se urmăreşte creşterea transparenţei, eficienţei şi accesibilităţii în funcţionarea asociaţiilor de proprietari, contribuind la o guvernanţă mai bună şi la satisfacerea nevoilor membrilor comunităţii”, susțin inițiatorii măsurii.

Aceste schimbări urmăresc să crească transparența, eficiența și accesibilitatea în funcționarea asociațiilor de proprietari, contribuind astfel la o guvernanță mai bună și la satisfacerea nevoilor membrilor comunității.