În ceea ce priveşte cifra de afaceri a pieţei locale de servicii de curăţenie (întreţinerea curăţeniei, curăţenia generală sau post-construcţie), aceasta a crescut cu 21%, în 2018, faţă de 2017, respectiv cu 120% faţă de 2009, ajungând la 1,8 miliarde de lei.

Analiştii estimează continuarea ritmului de creştere la aproape două miliarde de lei, în 2019, şi stabilizarea pieţei la finele anului 2020 pe cele trei segmente majore: comercial (clădiri de birouri, magazine), industrial (depozite, spaţii de producţie, hale industriale, parcări subterane, spaţii care necesită operaţiuni de specifice de curăţenie) şi rezidenţial (case sau apartamente).

Totodată, potrivit analizei, în topul celor mai mari companii de curăţenie, după cifra de afaceri, pe primele trei locuri se află: Fabi Total Grup SRL (46,2 milioane de lei, 2,5% din total), Coral Impex SRL (37,8 milioane de lei şi 2,1% din total) şi Libro Events SRL (36,5 milioane de lei, respectiv 2% din total).

Cercetarea KeysFin evidenţiază şi faptul că, în 2018, numărul de companii din domeniu a crescut cu peste 50% faţă de 2009, respectiv de la 2.800 la 4.200. Pentru 2019, analiştii estimează un avans, până la aproximativ 4.400 de companii, pentru ca, în 2020, piaţa să revină la nivelul din 2018.

Bucureștiul e pe primul loc

Legat de distribuţia geografică a afacerilor din curăţenie arată că Bucureştiul se află pe primul loc, cu o cifră de afaceri de 531 milioane de lei (29% din total), urmat de judeţul Cluj – cu o cifră de afaceri de 133 de milioane lei (7,3% din total) şi Prahova (afaceri de 101 milioane de lei, echivalentul a 5,5% din total).

La nivelul anului 2018, în domeniu lucrau 27.400 de angajaţi, cu 2,6% mai mulţi decât în 2017, şi cu aproape 9% mai mulţi decât în 2009. Totodată, costul mediu pentru fiecare angajat a crescut cu 140%, în perioada 2009 – 2018.

„Odată cu conştientizarea importanţei prevenirii răspândirii Coronavirus, regulile de curăţenie au devenit din ce în ce mai clare şi stricte, atât pentru persoane, cât şi pentru mediul privat, reprezentat de unităţi publice – terase, saloane, magazine alimentare şi hipermarketuri, şi companii – spaţii de birouri, fabrici, hale etc. Astfel, prezenţa produselor de dezinfecţie în orice spaţiu deschis publicului, cât şi dezinfectarea periodică a spaţiilor private traficate reprezintă cerinţe obligatorii în momentul de faţă, iar firmele de curăţenie româneşti s-au adaptat şi oferă soluţii competitive pentru mediul de afaceri local”, explică reprezentanţii KeysFin.

Analiza KeysFin are la bază datele financiare anuale, neajustate, agregate, raportate de companiile selectate în urma analizei interne calitative la Ministerul Finanţelor Publice (la sfârşitul perioadei) şi care au ca domeniu principal de activitate unul dintre codurile CAEN aferente grupei 821, respectiv Activităţi de curăţenie