Moțiunea de cenzură dar mai ales ce a urmat după a fost amplu analizată de mai toată mass-media. La Digi 24 însă s-a strecurat o gafă de zile mari iar jurnaliștii au fost taxați chiar de o fostă colegă de-a lor.

Totul a pornit de la declarațiile făcute de premierul Ludovic Orban imediat după consumarea în Parlament a momentului privind moțiunea de cenzură. Moţiunea de cenzură intitulată „Guvernul Orban/PNL – privatizarea democraţiei româneşti”, iniţiată de PSD, a fost adoptată, miercuri, de Parlament. S-au înregistrat 261 de voturi „pentru” şi 139 de voturi „împotrivă”.

Cei de la Digi 24 s-au gândit să prezinte acest moment susținând că „Guvernul Orban a pierdut sarcina la trei luni”. Prezența pe burtieră a unui asemenea comentariu a făcut-o pe Oana Despă, fostă angajată a postului amintit să explodeze și să-i taxeze dur pe cei de la Digi.

„Va las pe voi sa ziceti ceva de titlul asta.

Eu ma intreb cine l-o fi…. fatat. Era feminist sau era misogina?

Ma scuzatz!”, a fost comentariul Oanei Despa.

Ulterior, ea a revenit și a comentat din nou greșeala  jurnaliștilor de la Digi 24. „Titlul de la Digi nu e fake. A stat pe ecran aproximativ un minut. Noapte Buna!”, a spus Oana Despa.

Imediat, comentariile au început să curgă.

„Un cretin, bărbat sau femeie, habar n-am, a dat acest titlu de burtieră la TV. Știu ce zic, da, chiar „cretin” am vrut să scriu.

Să-i spună cineva că nu-i nimic amuzant în povestea asta cu pierderea unei sarcini. Nici la 7 săptămâni, cum am pierdut-o eu, nici la trei luni, nici la șase luni, niciodată nu e amuzant. Ba din contră.

Da, da, știu, e doar o găselniță și un joc de cuvinte. Not.”, a susținut și Oana Buzatu, o altă jurnalistă.

Cine este Oana Despa

Oana Despa a fost până în februarie 2019 șefa Secției de Investigații de la Digi 24. Ea a coordonat producția „România furată” începând din anul 2014. Emisiunea era una dintre cele mai vechi producții de la Digi24. Programul a fost gândit ca o serie de investigații despre devalizarea unor companii de stat precum Siderca, Bancorex, Loteria, Tractorul Brașov, Serele Codlea, Sidex sau ICA.

În luna marie ea a decis să demisioneze, lansând o serie de acuzații grave la adresa șefilor televiziunii.

„Azi am pus punct relaţiei mele contractuale de muncă cu RCS&RDS. Peste 45 de zile lucrătoare nu voi mai conduce o secţie de Investigaţii la Digi24, secţie care nu mai există practic de ceva vreme şi nici nu voi mai coordona o emisiune care a rezistat cu stoicism cinci ani, România furată! Că aşa e legea, iar eu de favoruri nu am nevoie. 45 de zile pe muchie. Lucrătoare.

Pot înţelege că România furată nu a mai fost dorită şi că a murit. Nu pot înţelege, şi nici accepta, că mulţi dintre cei care ar fi trebuit să o apere ţin cu orice preţ să îi profaneze cadavrul. Al salamalaikum!”, a fost comentariul Oanei Despa.


Te-ar putea interesa și: