Facebook şi-a fixat obiectivul de a contribui la înscrierea a patru milioane de americani suplimentari pe listele electorale pentru alegerile prezidenţiale din noiembrie şi a confirmat că a blocat toate reclamele publicitare ale mass-media străine în această perioadă, relatează AFP, conform Agerpres.

“Anunţăm miercuri cea mai mare campanie de informare electorală din istoria americană. Scopul nostru este să ajutăm patru milioane de persoane să se înregistreze”, a declarat fondatorul reţelei sociale Mark Zuckerberg într-un articol publicat de USA Today.

Facebook introduce și opțiunea de nu mai vedea reclamele politice

În timp ce înregistrarea alegătorilor este o problemă-cheie a alegerilor prezidenţiale din Statele Unite, membrii anumitor comunităţi defavorizate având dificultăţi sau reticenţe în a se înscrie pe liste, Mark Zuckerberg a anunţat că doreşte să le ofere utilizatorilor “un nou Centru de informaţii electorale (…) în partea de sus a fluxului de ştiri de pe Facebook şi Instagram, pentru a se asigura că toată lumea are posibilitatea să îl vadă”.

“În general, prevedem că peste 160 de milioane de persoane din Statele Unite vor vedea între iulie şi noiembrie informaţii din surse fiabile pe Facebook cu privire la procedura de votare la alegerile generale”, a mai spus el.

Reţeaua “introduce, de asemenea, posibilitatea de a nu mai vedea reclame politice”, o caracteristică care va fi lansată începând cu 24 iunie.

Responsabilul său pentru afaceri publice, Nick Clegg, a confirmat de asemenea, într-un articol pentru ziarul britanic Daily Telegraph, că grupul, acuzat că a închis ochii la ingerinţele străine în timpul campaniei prezidenţiale din 2016, intenţionează să blocheze toate reclamele “provenind de la organizaţii media controlate de stat din alte ţări”.

Facebook a anunţat pe 4 iunie că intenţionează să interzică din această vară reclamele postate de mass-media controlate financiar şi editorial de stat pe platformele sale americane.