Desi Catalin Paduraru, unul dintre cei trei asociati, a terminat Academia de Teatru si Film, a decis ca dupa cateva roluri, (cel mai important in „Liceenii”), sa se reorienteze. Asa ca in 1993 a pus bazele unei firme de distributie de vinuri, Prier (dupa numele lunii in care s-a nascut), iar mai tarziu a infiintat Vinexpert, „o companie care se ocupa de imaginea vinului romanesc”, dupa cum spune Nick Filip, manager general la Vinexpert. Mai exact, ofera consultanta producatorilor in privinta cerintelor si tendintelor pietei, atat referitor la soiurile de vin si la metodele de vinificatie, cat si la ambalaj, adica sticle si etichete. De exemplu, la sfaturile Vinexpert a fost lansat pe piata soiul Chardonay in dulce, pana atunci fiind vinificat traditional numai in sec, precum si sticla de 0,5 litri, care se pare ca va fi sticla viitorului.
In plus, firma colecteaza si exporta vin la sticla in SUA, Japonia si chiar in Franta, organizeaza degustari pentru diverse firme si pentru numeroase personalitati care viziteaza Romania. „Nu vreau sa ma laud, dar incepand cu Printul Charles, toate familiile regale care au sosit in Romania si majoritatea delegatiilor oficiale au gustat vinurile noastre”, spune reprezentantul Vinexpert.
O alta activitate este comercializarea vinurilor de colectie. In magazinul din Bucuresti se gasesc aproape 1.000 de soiuri de vin, precum si sticle din 1949 sau chiar din 1927. Pretul unei sticle de vin care are pe eticheta anul 1927 se ridica la circa 1.000 USD.
Sumele investite in ambele companii se ridica la aproximativ un milion de dolari si tot atat este si cifra de afaceri anuala. „Cea mai importanta investitie este in oameni, intrucat avem patru degustatori autorizati si unul dintre cei mai buni somelieri din tara, pe care noi i-am trimis in strainatate la pregatire”, afirma Nick Filip. Cat despre cifra de afaceri, managerul o apreciaza ca fiind destul de mica, aceasta din cauza faptului ca producatorii nu au bani sa investeasca in imagine si in activitati de marketing. Mai mult, pentru obtinerea unei recolte de buna calitate, trebuie folosite produse scumpe. Pe de alta parte, concurenta pe piata europeana este foarte puternica, iar in prezent cei mai agresivi competitori sunt SUA, Chile si Noua Zeelanda, care produc in cantitati relativ mari, vinuri foarte bune la preturi mici. Pe piata interna, tendinta este clara. Romanii prefera in general vinurile seci, pe locul doi clasandu-se cele albe demiseci.