Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Detalii surprinzătoare: Ce fel de vinuri beau românii și când

Autor: | | 0 Comentarii | 3483 Vizualizari

Studiul local Nielsen Wine Consumers’ Insights arată care sunt ocaziile de cumpărare a vinului și criteriile de alegere a acestuia, dezvăluind și câteva informații surprinzătoare despre băutorii români de vin.

O primă constatare interesantă a studiului este că 1.000 de producatori de vin cu peste 2.000 de branduri ajung sa vândă ca volum abia cât 5% din volumul pieţei de bere, dar ating 30% din valoarea acesteia. Conform datelor monitorizate in retail de Nielsen Romania, 60% din piata totala de vin este reprezentata de vanzarile de vin alb si 30% vin rosu. Conform declaratiilor consumatorilor insa, principalul criteriu de alegere a vinului este gustul.

Dar cine sunt consumatorii de vin? Barbati, 35+ cu venit peste medie – acesta este segmentul ce tinde sa aiba o pondere mai mare in randul celor pe care ii numim heavy wine consumers, cei care beau vin de mai mult de zece ori pe luna. Totusi, cei care beau mai rar sunt si cei care sunt inclinati sa investeasca mai mult intr-un vin premium.

Majoritatea respondentilor au declarat ca aleg un vin mai scump mai ales in ocazii legate de business, in care ies cu colegii sau clientii.

Conform datelor Nielsen Retail Audit, 22% din totalul vanzarilor de vin in retail sunt la sticla de plastic, asadar in segmentul Economy. 50% din respondenti declara ca la ultima achitie au platit intre 15 si 25 de lei pe litru.

O treime din respondenti /respondente aleg sa bea vin dupa ce termina sau chiar in timp ce fac treburi prin casa. Insa, pentru acesta ocazie de consum, de cele mai multe ori este ales un vin cu un pret mediu. Vinul este o alegere personala, preferinta restului familiei este mult mai jos ca factor in decizie fata de alte categorii cum ar fi bauturile nealcoolice.

Vinul este inca o piata in dezvoltare daca ne uitam la datele oficiale. Conform „INS, Consum vin per capita Romania, 2017”,  în Romania se consuma 20 de litri/capita pe an. Asta în timp ce, in Franta de exemplu, tara aflata in top 3 in privinta consumului de vin per capita, consumul este mai mult decat dublu.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.