Atunci când zborul pe care l-ai rezervat întârzie sau este anulat trebuie să treci printr-o serie de dificultăți care îți vor afecta planurile. Mai mult, este posibil chiar și să pierzi bani nu doar timp din programul tău. Într-o astfel de situație lucrurile pot părea destul de întunecate însă este important de reținut că există și avantaje de care te poți bucura într-o asemenea situație neplăcută.

În primul rând compania aeriană este obligată să îți asigure în mod gratuit o serie de beneficii pe loc în funcție de fiecare caz în parte. Însă cel mai important aspect pe care compania trebuie să îl respecte este acela de a-ți oferi o compensație în bani de minim 250 EUR, dar care poate ajunge și până la 600 EUR. Tot ce trebuie să faci ca să te bucuri de o asemenea compensație de anulare zbor ori de întârziere este să începi un proces de reclamare a drepturilor tale care poate să dureze timp și care poate fi respins chiar și atunci când tu ai dreptate. 

Într-o astfel de situație cei mai mulți pasageri aleg o cale mai simplă și ușoară și apelează la o firmă specializată precum air claim care nu percepe nici o plată în faza incipientă, ci doar o taxa de comision din suma toatală a despăgubirii, recuperată la sfârșit. Mulți pasageri însă preferă să își ceară drepturile și pe cont propriu, caz în care se pot trezi cu refuzuri bazate pe motive pe care aceștia nu au nici resursele și poate nici capacitatea de a le verifica ori contesta.

Click aici pentru a apela la o companie care vă poate ajuta în legătură cu o astfel de compensație de despăgubire

Deși plata unei asemenea despăgubiri este obligatorie, informarea pasagerilor despre acest drept, nu este. Din acest motiv, peste 90% dintre pasageri nici nu știu că au de primit bani în cazul unei astfel de situații neplăcute. Așa că în loc să își ceară drepturile, pasagerii lasă companiilor aeriene sume semnificative de bani în fiecare an. 

Această măsură poate reduce semnificativ pierderile și disconfortul create de întârzieri sau anulări și reprezintă un puternic stimulent pentru companiile aeriene ca să își perfecționeze serviciile la standarde cât mai ridicate.