Prețul alimentelor se scumpește în lunile următoare! Un coș de cumpărături ar putea fi mai scump cu 10% în viitorul apropiat, anticipează CEO-ul Metro România, Adrian Ariciu.

Adrian Ariciu, CEO Metro România, estimează o viitoare creștere cu 10% a coșului de cumpărături a românilor. Astfel că cetățenii din țară vor fi nevoiți să scoată mai mulți bani din portofel la casa de marcat în viitorul apropiat. Acesta consideră că principala ameninţare pentru industria alimentară este cauzată de forța de cumpărare din ce în ce mai slabă a consumatorilor. Forță de cumpărare afectată de criza economică prin care România trece.

„Este doar începutul pentru inflaţia la alimente”

„Este doar începutul pentru inflaţia la alimente” sunt cuvintele lui Adrian Ariciu când se gândește la viitorul apropiat. Din spusele acestuia, reiese faptul că industria alimentară a crescut prețul procesului de producție doar în documente, nu și în activitățile din fabrici. Adrian Ariciu ancipează o nouă inflație a produselor alimentare la jumătatea lui 2022.

„Este doar începutul pentru inflaţia la alimente. Realist vorbind, în structura costului de producţie putem vorbi de un impact deja resimţit pe ceea ce înseamnă logistică, transport, creşteri salariale şi materiale auxiliare, de împachetare sau produse nealimentare. Dar costul crescut al ingredientelor, al utilităţilor, sunt doar pe hârtie, nu şi în procesul de producţie. În 6-9 luni vom regăsi o inflaţie la produsele alimentare”, a spus Adrian Ariciu, CEO Metro România, la Profit TV, citat de News.ro.

Potrivit lui Adrian Ariciu, din cauza crizei economice, salariații și pensionarii vor achiziționa produse la prețuri cât mai mici. Cu toate acestea, el consideră că şi alimentele superioare, din categoria premium, vor înregistra o majorare a vânzărilor. Astfel că cel mai afectat segment va fi cel al prețurilor de mijloc.

Creșterea prețului la alimente din 2021

Institutului Naţional de Statistică din România a emis un raport în care compara prețurile alimentelor din anul precedent cu cele din acest an. Potrivit raportului, în septembrie 2021, preţurile alimentelor au crescut cu 4,2% faţă de 2020. În ciuda acest fapt, Adrian Ariciu se aşteaptă ca, în România, consumul să se dezvolte în continuare. Acesta a menționat că, în continuare, vânzările de produse de îngrijire personală sau de curățare a casei sunt încă sub media europeană.

CEO-ul de la Metro România este de părere că oportunitate cea mai favorabilă oferită de piaţa românească, la ora actuală, este dată de dezvoltarea segmentului retail de convenienţă. În acest segment contează uşurinţa şi rapiditatea cumpărăturilor.