Mai exact, potrivit BBC, Statele Unite nu se confruntă nici cu o criză sanitară, nici financiară, ci cu una de ketchup. Potrivit sursei citate, restaurantele au rămas fără ketchup la plic, după ce restricțiile impuse au generat o creștere mare în rândul livrărilor de mâncare la domiciliu. Astfel, toate plicurile de ketchup au ajuns la destinații, iar cererea a crescut și mai mult în ultima perioadă.

Heinz, cea mai vândută marcă de ketchup în SUA a făcut o serie de precizări în acest context. Mai exact, potrivit sursei citate, creșterea cererii a fost „determinată de tendințele accelerate pe piața livrărilor”.

De menționat este faptul că, la fel ca și în România, de cela mai multe ori, pachetele de ketchup sau alte sosuri însoțesc aproape toate comenzile cu livrare la domiciliu sau mâncarea cumpărată la pachet Astfel, acestea înlocuiesc sticlele păstrate în mod obișnuit pe mesele restaurantelor.

Producția de ketchup a fost intensificată

În acest context, pentru a face față valului mare de cerere, compania Heinz a anunțat că și-a intensificat deja producția de ketchup la plic. Mai exact, Kraft Heinz a declarat pentru agenția de știri AFP că a făcut deja ajustări la procesele sale de producție, dar că „cererea este mai mare decât oferta”.

Compania a mai menționat că a deschis deja mai multe linii de producție noi în fabricile sale. Totodată, a fost dezvoltat și un „dozator fără atingere” pentru restaurantele care sunt încă deschise, pentru a asigura necesarul de Ketchup.

De menționat este faptul că, potrivit Wall Street Journal, în Statele Unite, prețurile pachetelor de ketchup au crescut cu 13% din ianuarie 2020 și continuă să fie în ascensiune. De asemenea, refuzul de a elimina ketchup-ul la plic nu este o soluție, spune proprietarul unui restaurant.

„Cum putem servi cartofi prăjiți fără ketchup?”, se întreabă proprietarul restaurantului Blake Street Tavern din Denver, Colorado.

SUA nu este singura țară care retrăiește o astfel de criză. De la debutul pandemiei și până în prezent,  mai multe țări s-au confruntat cu crize neobișnuite de produse, de la hârtie igienică la doze de aluminiu.