Vânzările de autoturisme au scăzut drastic

Vânzările de autoturisme din China au scăzut cu 92% în prima jumătate a lunii februarie, din cauza coronavirusului, transmite BBC.

Pe fondul epidemiei de coronavirus, showroom-urile de autovehicule au rămas închise în cea de-a doua economie a lumii. În prima săptămână din februarie, vânzările au scăzut cu 96%, media de unități comecializate în decursul unei zile fiind de 811, notează europafm.ro

Asociațiile de profil sunt optimiste

Asociaţiile industriei de profil din China s-au arătat totuşi optimiste că piaţa auto îşi va reveni pe măsură ce showroom-urile se vor redeschide.

Chinezii au găsit noi modalități pentru a putea vinde

Pentru a contracara efectele nefaste, producătorul chinez Geely a lansat un serviciu „contactless”, care permite clienţilor să cumpere online maşini ce sunt apoi livrate direct la reşedinţa acestora.

Coronavirusul are și efecte ”benefice”

Epidemia de coronavirus a ”reușit” să reducă emisiile de carbon din zona Chinei. Emisiile de carbon au ajuns de la 400 de milioane de tone la 300 de milioane de tone având în vedere că multe fabrici și-au redus activitatea iar unele chiar au fost închise.

China este cel mai mare importator și consumator de petrol din lume, însă capacitatea de producție a rafinăriilor din provincia Shandong – centrul petrolier al țării – a ajuns la cel mai scăzut nivel din toamna anului 2015.