Cifra de afaceri din industrie, în primele şapte luni din 2020, a scăzut pe ansamblu cu 12,8%, ca urmare a scăderii industriei extractive (-14,8%) şi industriei prelucrătoare (-12,7%).

Pe marile grupe industriale scăderi ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în sectoarele: industria energetică (-32,9%), industria bunurilor de capital (-19,3%), industria bunurilor intermediare (-7,6%), industria bunurilor de folosinţă îndelungată (-2,6%) şi industria bunurilor de uz curent (-2,6%).

Cifra de afaceri din industrie, în luna iulie 2020, comparativ cu luna precedentă a crescut, pe total, cu 11,0% datorită creşterii înregistrate în industria prelucrătoare (+11,2%) şi în industria extractivă (+4,9%).

Pe marile grupe industriale creşteri au înregistrat: industria bunurilor de folosinţă îndelungată (+14,8%), industria bunurilor intermediare (+11,4%), industria bunurilor de capital (+11,0%), industria energetică (+10,5%) şi industria bunurilor de uz curent (+9,7%).

Cifra de afaceri din industrie, în luna iulie 2020, faţă de luna iulie 2019, a scăzut pe ansamblu cu 5,9%, ca urmare a scăderii înregistrate în industria extractivă (-11,8%) şi în industria prelucrătoare (-5,7%).

Pe marile grupe industriale scăderi au înregistrat: industria energetică (-39,9%), industria bunurilor de capital (-8,6%) şi industria bunurilor de uz curent (-1,4%). Creşteri au înregistrat: industria bunurilor de folosinţă îndelungată (+21,1%) şi industria bunurilor intermediare (+0,1%)

Beneficiile comerțului online

Cu mai puțin de un an în urmă, nimeni nu se gândea că lumea în care trăim ar putea fi zdruncinată din temelii de ceva atât de mic pe care nici măcar nu-l putem observa cu ochiul liber. Dar virusul COVID-19 ne-a demonstrat contrariul și în mai puțin de câteva luni după ce și-a intrat în drepturi, ne-a schimbat radical modul de viață, valorile personale și perspectiva asupra a tot ceea ce ne înconjoară.

Din cauză că nu putem fi niciodată siguri dacă cel de lângă noi este o persoana sănătoasă sau doar asimptomatică, dacă suprafețele pe care le atingem sunt cu adevărat curate sau doar așa par, sau cât de bine igienizate sunt bunurile din magazine, am devenit mai precauți, mai sceptici, dar și mai neîncrezători. De asemenea, în lupta cu virusul, mulți dintre noi au pierdut și lucruri mai importante decât încrederea în universul ce-i înconjoară. Dar cu toate acestea, nu putem spune ca pandemia nu are totuși și aspecte pozitive.

În calitate de consumatori, dezinfectantul pus la discreție în toate centrele comerciale și unitățile de cazare pe care le folosim, toaletele mai curate și nu în ultimul rând, grija generală a comercianților pentru igienă și curățenie, sunt doar câteva din avantajele de care profităm din plin. Pe de altă parte, în calitate de producători, preferința clienților pentru magazinele online precum și procentele extraordinare cu care au crescut astă primăvară cifrele de afaceri ale antreprenorilor care s-au îndreptat către mediul virtual sunt și ele niște bonusuri la care nu ne-am fi așteptat.