Sutele de milioane de euro, având în vedere că cele patru tronsoane au fost împărțite în mai multe loturi, reprezintă mană cerească pentru drumari în vremurile actuale de criză. Nume mari, precum Strabag ­(Austria), Astaldi (Italia), Aktor (Grecia), se regăsesc pe lista ofertanților, de unde nu lipsesc nici companiile românești, precum Romstrade (Nelu Iordache), UMB Spedition (Dorinel Umbrărescu), Tehnologica Radion (Theodor Berna), Delta ACM (Florea Diaconu).

Capital a intrat în posesia unui document care ar arăta care sunt ofertele de preț pe care le-au depus drumarii pentru a ne face autostrăzi. 
Cea mai scumpă ofertă de preț aparține celor de la Eureca, înscriși în cursa pentru lotul IV al autostrăzii Orăștie Sibiu. Aceștia cer, în medie, 9,3 milioane de euro pentru un km de autostradă construit.
Austriecii de la Strabag au cerut cei mai puțini bani pentru Lotul 1 din autostrada Orăștie-Sibiu și anume 131 de milioane de euro, pentru 24 de km de autostradă. Cea mai scumpă ofertă pentru acest lot a fost depusă de Lena Arcadis, care a cerut peste 180 de milioane de euro.

Pentru lotul al doilea  (19 km) ofertele sunt între 89 de milioane de euro ți 152 de milioane, iar pentru lotul al treilea (22 km), acestea variază între 131 și 155 de milioane de euro.

În final, lotul al patrulea (16 km), poate fi făcut cu 90 de milioane de euro, dar și cu 149 de milioane de euro.

Autostrada Deva-Lugoj

Nouă firme s-au înscris în lupta pentru câştigarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii Lugoj – Deva. Ofertele sunt între 161 și 200 de milioane de euro, compania austriacă Strabag având o ofertă de 169 de milioane de euro.

De asemenea, autostrada Timișoara-Lugoj are oferte între 102 milioane de euro și 142 de milioane.

Conform CNADNR, evaluarea ofertelor va dura cel mult o lună și jumătate. „La sfârşitul lunii aprilie, vom avea contractele de lucrări semnate şi probabil că vor demara lucrările“, a declarat pentru Capital Șerban Cucu, șeful Autorității de Management POS Transporturi. Potrivit acestuia, acum sunt în evaluare la Comisia Europeană trei din cele patru tronsoane de autostradă care sunt prinse în POS, Orăştie-Sibiu, Nădlac-Arad şi Timi­şoara-Lugoj. Cu cine s-au asociat „regii asfaltului“ pentru 38,8 km de autostradă