Luni, la Forumul oamenilor de afaceri din România şi Republica Populară Chineză, organizat la Beijing, ministrul Anca Boagiu a insistat asupra programului lansat de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii necesar României pentru a afirma şi consolida rolul de poartă de intrare în Uniunea Europeană.

‘Avem deja în execuţie 276 km de autostradă pe care îi vom finaliza în următorii doi ani de zile, iar în toamna aceasta vom demara lucrările pentru alţi 183 de km de autostradă finanţaţi din fonduri europene şi pentru care avem termen de finalizare 2013. În ceea ce priveşte infrastructura de cale ferată, vom finaliza în acest an secţiunile Câmpina-Predeal şi Bucureşti-Constanţa asigurând astfel un transport modern şi rapid pe întreg tronsonul Braşov-Bucureşti-Constanţa de pe coridorul 4 de cale ferată. În acelaşi timp vom începe lucrările de modernizare a încă 205 km de cale ferată pe coridorul 4 şi vom reabilita la standarde europene un număr de 21 de gări’, a declarat ministrul Anca Boagiu.

În cadrul discursului său, oficialul MTI a prezentat şi proiectele pe care ministerul le va derula în parteneriat public-privat.

‘Nevoile de dezvoltare a infrastructurii din România sunt mult mai mari însă şi avem un portofoliu de proiecte pentru a atrage finanţare privată. Unul dintre cele mai importante proiecte este Varianta de ocolire în regim de autostradă a Bucureştiului care vizează construirea a 101 km de autostradă în jurul Bucureştiului, parte a Coridorului IV pan-european care porneşte de la Constanţa şi ajunge în Europa Centrală şi de Vest, trecând prin Budapesta, Bratislava, Viena, Praga, Dresda. Este un proiect care va asigura degrevarea traficului de marfă din zona Bucureştiului către vestul Europei sau către portul Constanţa, micşorând timpul de parcurs. Canalul Dunăre – Bucureşti este un alt proiect cu potenţial de valorizare economică prin care se va da în exploatare o cale navigabilă de 104 km prin care capitala României este conectată cu fluviul Dunărea. Această cale navigabilă asigură din punct de vedere al transportului o rută eficientă ecologic, având capacitatea de transport de până la 20 milioane tone/an pe sectorul Budeşti – Olteniţa, 16 milioane tone/an pe sectorul Budeşti ¸ Portul Bucureşti – 1 Decembrie şi 4 milioane tone/an pe sectorul Budeşti ¸Portul Bucureşti – Glina pentru a lega Bucureşti atât de portul Constanţa, cât şi de Europa Centrală şi de Vest’, a precizat ministrul Anca Boagiu.