Marți, premierul Ludovic Orban a participat marți, alături de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la deschiderea oficială a lucrărilor pentru Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Sector Sud, Lotul 2, Vidra – Bragadiru, Secţiunea km 69+000-70+700.

„Bureștiul are nevoie de autostradă de centură nu de astăzi, nu de ieri, de cel puțin 15 ani de zile. Indicii de trafic arată că traficul pe centura Bucureștiului este un trafic extrem de aglomerat, de  peste 20.000 de mijloacele de transport zilnic. Necesitatea unei autostrăzi deja se impune de la un trafic de peste 16.000 de mijloacelor de transport zilnic. Această autostradă de centură este vitală pentru București”, a spus Orban.

Haos pe centura Capitalei

Totodată, premierul a mai precizat că cele mai multe persoane optează pentru tranzitarea orașului, deoarece traficul pe centura Capitalei este destul de aglomerat.

„La ora actuală tranzitarea Bucureștiului se face fie pe actuala centură a Bucureștiului, fie prin Bucureşti. Traficul de tranzit în București este de până la 20%. Foarte multe mijloacele de transport preferă să intre în București, neavând autostradă de centură și ştim foarte bine că pe actuala centură, dacă o iau pe actuala centură, petrec un timp extrem de îndelungat până reușesc să ajungă la destinație”, a adăugat Orban.

Premierul a mai subliniat faptul că studiul pentru realizarea autostrăzii a început cu mult timp în urmă, iar misiunea sa este ca aceasta să fie gata în cel mai scurt timp.

„Studiul de fezabilitate (SF) pentru realizarea acestei autostrăzi a început de mult timp. În mandatul meu de ministru al transporturilor noi am adoptat indicatorii tehnico-economici, gândiţi-vă că era 2008, deci în 2008 au fost adoptați indicatorii economici pentru autostrada  de centură – sigur că de atunci a mai fost revizuite SF-ul, că așa e la noi, băgăm bani în SF-uri şi după aia uităm să alocăm resursele financiare pentru constructia efectivă a tronsoanelor de autostradă.

Este bine că lucrările încep pe toate tronsoanele autostrăzii de centură. Suntem în progres de la preluarea guvernării. Dacă ne mai lasă unii cu contestațiile, care pur și simplu nu fac altceva decât să boicoteze gratuit ritmul de construcție a infrastructurii de transport vom semna până la sfârșitul anului toate contractele de proiectare și execuție pe cele patru toronsoane de nord”, a adăugat Orban.

Obiectivele Guvernului

Premierul a mai vorbit și despre obiectivele Guvernului privind traficul rutier din țară.

„Printre obiective: vrem să finalizăm lărgirea la patru benzi pe zona de nord; de asemenea, sunt prevăzute patru pasaje de-a lungul tronsonului de sud al centurii actuale. Din păcate, nu s-a mers pe soluția lărgirii la patru benzi, așa cum fusese adoptată soluția în 2008 – nu din cauza actualului guvern, ci din cauza opțiunii guvernelor anterioare. Sigur că este foarte important acum să alocăm toate resursele financiare pentru a putea realiza autostrada de centură a Bucureştiului.

Închei prin a spune că Bucureștiul se află pe traseul Coridorului IV paneuropean, care atrage un trafic extrem de dens și care are nevoie ca de aer de această autostradă de centură, pentru a putea asigura fluiditatea deplasării prin ocolirea Bucureștiului și, de asemenea, are rolul de a degreva traficul din capitală de traficul de tranzit”, a încheiat Orban.

SURSĂ FOTO Inquam Photos / Octav Ganea