Anunț important pentru cei care se gândesc să treacă la centralele termice de apartament! Ce documente sunt necesare pentru a o pune în funcțiune

În contextul dat, unii români  optează pentru o centrală termică de apartament care să-i scape de griji în ceea ce privește apa caldă și căldura. Există și alternativa aerotermelor sau a caloriferelor electrice, însă acestea vin la pachet cu o factură mai mare la energie electrică. Cei care doresc să își monteze centrale termice de apartament trebuie să se intereseze ce documente sunt necesare pentru a o putea pune în funcțiune.

Primul pas în demersul pentru montarea unei centrale termice de apartament este debranșarea de la sistemul centralizat de termoficare. Solicitarea de debrașare se poate face la societatea de termoficare sau la asociația de proprietari. În plus, este nevoie și de acordul vecinilor care trebuie să semneze un formular.

Ulterior, trebuie făcută o solicitare la furnizorul de gaze naturale, pentru extinderea rețelei de gaze până la apartamentul unde va funcționa centrala termică. Având în vedere că pentru alimentarea centralei de gaze este nevoie de o coloană diferită de cea montată inițial pentru conectarea aragazului, trebuie contactată și o firmă care să se ocupe de acest aspect.

Care sunt documentele necesare

Cu toate că există companii specializate care se ocupă de toate procedurile pentru punerea în funcțiune a unei centrale termice de apartament, acest lucru se poate face și fără a apela la acestea.

Cei care doresc să economisească niște bani trebuie să ia aminte că au nevoie de aceste documente:

  • Proiectul de instalației avizat de compania care montează centrală
  • Procesul verbal de recepție a lucrării de încălzire
  • Factura de achiziție a centralei termice
  • Certificatul de garanție al centralei termice
  • Manualul de utilizare al centralei termice
  • Raportul primei puneri în funcțiune, eliberat de tehnician
  • Declarație de conformitate pentru instalația de încălzire
  • Copie după autorizația ISCIR de montaj

Mai mult decât atât, documentele anterior menționate trebuie păstrate și arătate oricărei instituții care le solicită, în cadrul verificărilor periodice.