CITEŞTE ŞI

IT & C

STUDIU: Femeile folosesc mai des dispozitivele mobile. Motivul este FOMO

Autor: |

Folosim tehnologia dispozitivelor mobile, doar că diferenţiat. Tipul de dispozitiv, vârsta şi mai ales genul ne influenţează comportamentul de consum al informaţiei, conform unui studiu realizat de EY Romania.

Dintre toate dispozitivele mobile prin corelarea categoriei de vârstă cu genul rezultă că, femeile de 35-45 ani înregistrează cele mai mari valori la deţinerea phabletelor 46%, tabletelor 41%, telefoanelor mobile 35% în timp ce smartphone-urile (35%), brăţarile fitness ( 47%) şi smartwatch (57%) sunt deţinute de femeile de 25-35 ani. În cazul bărbaţilor, cei de 35-45 ani înregistrează cele mai mari valori la deţinerea brăţărilor fitness 56%, smartwatch 48%, tabletelor şi smartphone-urilor câte 39% şi phablete (36%), în timp ce telefoanele mobile sunt deţinute preponderent de bărbaţii de 45 ani (29%) şi 55+ ani (26%). Pe baza acestor rezultate s-ar putea spune că atât femeile cât şi bărbaţii sub 45 de ani sunt mai deschişi să utilizeze cele mai nou apărute tipuri de dispozitive mobile cum sunt smartwatch-urile, phabletele sau brăţările fitness. Pe măsură ce urcăm pe scala de vârstă putem observa un comportament conservator de utilizare în pondere ridicată a telefoanelor mobile.

În funcţie de frecvenţa utilizării dispozitivelor mobile, femeile înregistrează valori clar mai mari (60%) decât ale bărbaţilor (40%) în cazul telefonului mobil şi tabletetei (65%) şi sensibil mai mari în cazul smartphone-ului (52%). Phableta, brăţara fitness sau smartwatch-ul, au valori clar mai mari de frecvenţă a  utilizării la bărbaţi decât  la femei. Cu alte cuvinte, bărbaţii utilizează mai frecvent cele mai nou apărute tipuri de dispozitive mobile decât femeile.   
“Fear of Missing Out” (FOMO) pare să fie principala modalitate de utilizare a acestora. Femeile sunt mai prompte în utilizarea dispozitivelor mobile, 64% dintre acestea accesându-le imediat după momentul trezirii. Distribuţia valorilor în funcţie de gen se echilibrează pe măsură ce trece timpul de la momentul trezirii şi până când respondenţii se uită la dispozitivul mobil.

Tipurile de conţinut accesat

Dintre categoriile diverse de aplicaţii, femeile le folosesc preponderent pe cele de lifestyle (67%), health & fitness (59%) şi cărţi (57%) în timp ce bărbaţii folosesc aplicaţiile de sport (63%), utilităţi (58%) şi finanţe (55%).

Cu o medie de (63%), femeile spun ca folosesc între 1 şi 10 aplicaţii în timp ce 64% dintre utilizatorii care folosesc peste 10 aplicaţii pe dispozitivul mobil sunt bărbaţi. O posibilă explicaţie este că femeile folosesc intensiv aplicaţiile pentru zonele lor de interes în timp ce bărbaţii folosesc extensiv aplicaţiile şi explorează tot mai multe opţiuni.   
56% dintre respondenţii care vizionează peste 15 conţinuturi video sunt bărbaţii în timp ce respondenţii care spun că vizionează între 1 şi 10 conţinuturi video sunt preponderent femei. De menţionat că dintre cei 14% din numărul total de respondenţi care nu vizionează niciun video - 51% sunt femei şi 49% sunt bărbaţi. Chiar dacă că bărbaţii sunt mai orientaţi spre consumul de conţinut video pe palierul superior, femeile echilibrează proporţia printr-un consum mult mai mare pe celelalte paliere.  

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.