Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Industrie

EXCLUSIVITATE Sindicatul Ford Craiova și-a suspendat liderul în plină negociere a Contractului Colectiv

Autor: | | 0 Comentarii

Situația deloc plăcută prin care trece uzina Ford din Craiova nu pare a avea un final apropiat. După ce patronatul și-a amenințat angajații că nu va transfera impozitele de la angajator la angajat decât în anumite condiții, astăzi sindicatul a anunțat suspendarea din funcție a liderului Maria Manea.

Pe 15 decembrie, surse din cadrul uzinei Ford au dezvăluit pentru Capital că atât sindicatele cât şi angajaţii se află sub presiune în urma prezentării unui document prin care patronatul îşi ameninţa angajaţii cu stoparea transferului impozitelor de la angajator la angajat şi chiar cu o ofertă salarială mult redusă în cazul în care un nou contract colectiv de muncă (CCM) valabil doi ani nu va fi semnat în condiţiile impuse de conducerea companiei. Ei bine, la nici o săptămână după acest incident, Sindicatul Ford Automobile Craiova şi-a anunţat membri că liderul său a fost suspendat pentru 30 de zile în urma unei şedinţe la care au participat 25 de lideri ai angajaţilor.

Conform documentului, şefa sindicatului, Maria Manea, a fost demisă – la doar două luni după numire !!! – pentru „acţiuni antisindicale”. Printre acestea, semnatarii documentului menţionează întocmirea unui buletin de informaţii al sindicatului împreună cu directorul de resurse umane şi transmiterea lui prin reţeaua angajatorului, refuzul repetat de a întocmi liste cu cei care acceptă sau nu propunerea angajatorului în privinţa CCM, susţinerea punctului de vedere al angajatorului în şedinţe şi nerespectarea unei hotărâri a sindicatului care prevedea angajarea unui casier.

Drept al membrilor de sindicat, suspendarea liderului vine însă într-un moment foarte sensibil pentru uzina Ford şi angajaţii săi. Pe deoparte patronatul şi sindicatul se află în plin proces de negociere a Contractului Colectiv de Muncă (CCM), pe de alta, ca orice companie din România, Ford  este sub presiune din cauza trecerii impozitelor de la angajator la angajat fără a afecta competitivitatea, iar peste toate acestea, uzina din Craiova trebuie să producă în ritm alert masa critică de maşini necesare lansării modelului EcoSport pe pieţele din toată Europa.

Citeşte şi:

Patronatul Ford Craiova către angajaţi: „Dacă nu putem încheia CCM-ul, transferul impozitelor de la angajator la angajat nu va fi pus în aplicare”

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.