Dedeman a pornit de la o afacere mică în Bacău, în 1992, un magazin cu de toate, urmat de un altul de mobilă. După alte două magazine cu același profil, s-a decis extinderea gamei de produse cu cele pentru amenajări și instalaţii. Lanţul de retail de tip ”do-it-yourself”, destinat celor care doresc să îşi construiască şi să-şi amenajeze căminul, a continuat să se dezvolte, ajungând în câțiva ani la circa 20 de magazine în regiunea Moldovei.

Primul ”mare” magazin de materiale de construcții și amenajări interioare a fost deschis de Dragoș și Adrian Pavăl la Suceava, în 2003, și avea doar 3.500 de metri pătrați. În prezent, după 25 ani de activitate, reţeaua operează în 48 magazine cu suprafețe cuprinse între 8.000 și 18.000 de metri pătrați.

Compania s-a extins într-un ritm constant şi rapid, dar pe lângă calcule şi cifre, cel mai important capital al modelului de business aplicat de frații Pavăl a fost întotdeauna cel uman. Dedeman însemna în anul 1994 doar 11 angajați, în vreme ce anul acesta a adus depășirea pragului de 10.000 de persoane.

Bineînțeles că investițiile celor doi antreprenori vor continua să se concentreze pe magazine noi, unele amplasate în orașe mai mici, altele în orașe mari. Pentru o imagine și mai clară despre nivelul la care se situează businessul celor doi antreprenori, abordând registrul cifrelor, punctăm aici, cu exactitate, rezultatul final de anul trecut: o cifră de afaceri de 1,16 miliarde de euro (peste 5,2 miliarde de lei), cu 20% peste nivelul din 2015, și un profit net de 158 milioane de euro (713 milioane de lei), cu 26,6% mai mult față de anul anterior. În reţeaua de magazine Dedeman, gama produselor este extrem de generoasă, depăşind 45.000 de repere, acestea provenind de la producători naţionali sau din importuri: Franţa, Italia, Spania, Polonia, Slovacia, Germania şi China.

Sport, cultură, educație

Pe lângă activitatea economică, Dedeman și-a asumat angajamentul continuu de a contribui la îmbunătățirea calității vieții comunității din care face parte. De-a lungul vremii, compania a investit în sport, cultură, educație și în proiecte pentru comunitate. Printre cele mai sonore proiecte se numără parteneriatul cu Simona Halep, construcția de terenuri de tenis, sponsorizarea Comitetului Olimpic și Sportiv Român în calitate de ”Partener Principal”, parteneriatul cu Habitat for Humanity în cadrul proiectelor ”Big Build”, sponsorizarea, începând cu 2014, a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu, dar și programul de burse școlare pentru elevii din mediul rural cu venituri reduse. Toate acestea, dar și multe alte  proiecte în care compania fraților Pavăl s-a implicat au fost denumite generic “Planurile de Bine” și incluse la categoria ”Responsabilitate Socială”.

 

PE SCURT DESPRE DEDEMAN:

* în 2003 se deschide primul magazin Dedeman de mari dimensiuni, la Suceava, de 3.300 mp.; în prezent acesta a fost relocat și are o suprafață de peste 13.700 mp.;

* în 2009 rebranding-ul realizat de Brandient, care a creat “cățelul cu cască”, a câștigat premiul Best of Awards, cea mai înaltă distincție a concursului ReBrand100 din Statele Unite;

* în 2010 Dedeman a devenit lider de piață după cifra de afaceri;

* 2011 a fost anul în care numărul de angajați a depășit 5.000; în prezent numărul acestora depășește 10.000;

* în 2012 Dedeman a devenit lider în bricolaj și ca număr de magazine, deschizând la Râmnicu Vâlcea unitatea cu numărul 28; în prezent rețeaua națională este compusă din 48 de magazine;

* în 2013 a fost lansat magazinul online, urmat în 2014 de aplicația pentru mobil; în prezent aceasta din urmă oferă la rândul ei posibilitatea achizițiilor online;

* la începutul lui 2016 Dedeman a devenit al patrulea cel mai mare jucător din bricolaj în Europa Centrală şi de Est conform unui studiu realizat de PMR, din Polonia;

* în 2016 cifra de afaceri a companiei a depășit 1 miliard de euro;

* în 2017 numărul de angajați a depășit pragul de 10.000 de persoane.