“În ultimele 10 luni, am făcut inclusiv în acest domeniu pași importanți. În cele 10 luni de când conduc CNAIR, am dat credibilitate inginerilor români și cu ei m-am dus în fața reprezentanților Comisiei Europene, care ne finanțează. Am explicat că acești oameni au experienta și capacitatea să ofere soluții pentru proiecte. Am observat că firmele străine care construiesc în România, deși au experiență în achiziții publice, au probleme când trebuie să lucreze efectiv pe specificul solului din România”, a explicat Ștefan Ioniță, în cadrul unei emisiuni difuzată de TVR.  
Directorul general al CNAIR a precizat că,  „este diferență între un sol arid cum este cel din Spania și specificul solului românesc”. “Când am preluat conducerea CNAIR am cerut toate documentațiile care au fost elaborate în trecut și am constatat că pentru toate aceste coridoare au existat de fapt strategii și studii. Trebuia demarată construcția iar aceste proiecte trebuiau promovate de companie și de minister”, a spus Ștefan Ioniță
Director general al CNAIR a menționat că este nevoie ca trecerea munților să se facă pe ambele coridoare, Valea Oltului si Valea Prahovei. „Pentru Valea Oltului au fost promovate deja secțiunile 1 și 5 ale autostrăzii Sibiu-Pitești și cred că până la sfârșitul anului vor fi desemnați antreprenori pentru ele, dacă lucrurile merg bine din perspectiva legislației care reglementează achizițiile publice. (…). Am schimbat strategia de abordare pentru a nu mai aparea probleme pe perioada derulării unor proiecte. Am schimbat inclusiv condițiile de contract, astfel încât litigiile să fie judecate în instanțele din România, în baza legislației române și nu la Curtea de arbitraj de la Paris”, a mai declarat Ioniță.