Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Şantierul celui mai complex proiect de cale ferată din România

Autor: | | 0 Comentarii

2018 este anul de graţie al infrastructurii feroviare din România. Ministerul Transporturilor, prin compania CFR SA, eliberează ultimele avize şi autorizaţii pentru a extinde șantierul celei mai complexe lucrări de infrastructură feroviară din România.

Proiectele privind reabilitarea Coridorului IV feroviar, Simeria-Arad, au intrat în linie dreaptă. În toamna anului trecut, după finalizarea organizărilor de şantier, constructorii au început în forţă lucrările, au scos şina de cale ferată de pe o porţiune de aproximativ 10 kilometri. Mai mult, pe circa 7 km de cale ferată s-au executat lucrări de demontare a suprastructurii şi săpături pentru terasamente.

Anul trecut, oficialii CFR SA şi asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL au semnat două contracte în valoare de 3,45 miliarde lei, fără TVA, pentru reabilitarea secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y) (2b). Cons­tructorii au la dispoziţie 36 de luni pentru finalizarea lucrărilor de modenizare a celor aproximativ 78 km de cale ferată, între Simeria şi Arad, proiect în valoare de circa 770 milioane euro, fără TVA.

„Lucrările de modernizare a secţiunilor feroviare km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y) (2b) trebuie finalizate în iunie 2020. În funcţie de condiţiile meteo, muncitorii continuă lucrările de scoatere a şinei de cale ferată. Finanţarea lucrărilor este asigurată din bani europeni, exerciţiul financiar european 2014-2020“, ne-au explicat oficialii asocierii Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL.

Cele două loturi de cale ferată fac parte din Axa prioritară TEN-T 22 (Coridorul IV Pan-European) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa. Finanţarea pentru lucrările de reabilitare şi modernizare a căii ferate aflată pe Coridorul IV feroviar este asigurată din fonduri europene şi de la bugetul de stat.

Lucrări de defrişare

Tronsoanele km 614 - Cap Y Bârzava (2a) şi Bârzava (cap Y) - Ilteu (cap Y) (2b) traversează comunele Petriş, Savârşin, Varadia de Mureş, Bata, Bârzava, Conop, Păuliş şi Ghioroc, localităţi aflate în judeţul Arad. În apropiere de staţia Păuliş, muncitorii au finalizat lucrările de defrişare. În staţia de cale ferată, muncitorii au început săpăturile, au demontat mare parte din suprastructură, au mutat cabluri şi pregătesc terenul pentru noua lucrare de infrastructură feroviară.

 

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

17 iunie 2018

Genialitatea hărții metroului din Londra

Transporturi si Infrastructura

13 iunie 2018

DOCUMENT Lista autostrăzilor din 2018 EXCLUSIV

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.