Experţii de la Post Office Travel Money au monitorizat preţurile a opt produse alimentare şi nealimentare de uz comun, absolut necesare într-un concediu, în 40 de destinaţii de vacanţa de pe întreg mapamondul, mai puţin România. Federația Patronatelor din Turismul Românesc a continuat acest studiu introducând preţuri pentru produse şi servicii similare din țara noastră.

Rezultatul acestei analize arată că România este o destinaţie turistică de litoral cu preţuri medii de vacanţă aflată pe locul patru, într-un top al celor mai ieftine destinații din Europa, în urma competitorilor Bulgaria, Spania și Turcia dar înaintea Greciei, Croaţiei şi Franţei.

România a scăzut cu două locuri faţă de 2012, când ocupa locul doi, comparativ cu aceleaşi destinaţii.Coşul de vacanţă analizat în acest raport a inclus următoarele articole: o masă pentru doi adulţi (include 3 feluri de mâcare și o sticlă de vin local), un pahar de vin, un pachet de țigări Marlboro Lights, o sticlă de bere locală, o apă minerală de 1, 5 l, o ceaşcă de cafea servită la o cafenea, o sticlă de Coca-Cola și o cremă de protecţie solară cu factor 15.

 Top destinatii in functie de pretul cosului de vacanta (euro):
 
1     Bulgaria Sunny Beach     38,46
2     Spania Costa del Sol     39,14
3     Turcia Marmaris     40,87
4     Romania Neptun     41,31
5     Grecia  Corfu     48,37
6     Croatia   Kvarner     62,78
7     Franta Nice     63,97
8     Egipt   Sharm el‑Sheikh     72,42
9     Italia  Sorrento     80,89

În urma analizei acestor date s-a constat că Bulgaria este cea mai ieftină destinaţie, potenţialii turişti suportând un cost total al coşului de vacanţă zilnic de 38,46 €, iar la polul opus, considerată drept cea mai scumpă destinaţie de petrecere a vacanţei este Italia, unde turiştii vor cheltui 80,89 € pentru aceleaşi bunuri şi servicii.

În aceste condiţii, România, ca destinaţie turistică poate fi considerată în continuare un chilipir pentru turiştii străini, unde aceleaşi produse costă 41,31 € însemnând o economie de 7,06 € pe zi, faţă de următoarea clasată, Grecia. Ţinând cont de aceste aspecte putem spune că nu preţurile sunt cele care împiedică turiştii străini să vină în România ci faptul că nu se ştie că ţara noastra este o destinaţie accesibilă de petrecere a concediilor, în special în staţiunile de pe litoralul românesc. Chiar dacă pentru turiştii străini petrecerea vacanţei în România ar putea fi un chilipir, pentru majoritatea românilor, vacanţa în propria tara rămâne un lux, datorită puterii scăzute de cumpărare a acestora.