Cu un scor de 57,06 puncte, România este devansată de ţări precum Grecia, locul 30, Cehia, 28, Ungaria, 27 şi Polonia, locul 22. România ocupă cea mai bună poziţie, locul 14, la indicatorul producţie cu valoare adăugată mare, dar se situează pe locul 49 la indicatorul care măsoară procentul din PIB alocat pentru cercetare şi dezvoltare.

Prima poziţie a acestui clasament, care cuprinde 50 de state, este ocupată, la fel ca şi anul trecut, de Coreea de Sud, cu un scor total de 89 de puncte, graţie poziţiei de lider mondial la capitolele procent din PIB alocat pentru cercetare şi dezvoltare, producţie cu valoare adăugată mare şi activitatea în domeniul brevetelor. Pe locul secund se situează Suedia, graţie îmbunătăţirii producţiei cu valoare adăugată mare, urmată de Germania şi Elveţia, în timp ce Finlanda a urcat două locuri până pe poziţia a cincea, graţie creşterii firmelor high-tech.

În cazul Suediei, finanţarea guvernamentală, în special pentru firmele mici, a făcut diferenţa într-o ţară dominată de companii multinaţionale, a declarat profesorul Asa Lindholm Dahlstrand de la Universitatea din Lund. Accentul pus pe cercetare şi dezvoltare a ajutat Suedia să facă faţă perioadelor economice dificile din ultimii ani. 'Există un accent mare pe cercetare şi dezvoltare în Suedia. Am văzut ce s-a întâmplat în multe alte ţări unde nu au făcut acelaşi lucru', a subliniat Dahlstrand.

Ţara care a avut cel mai mult de pierdut în ediţia din acest an a Bloomberg Innovation Index este Rusia, care a căzut 14 poziţii, până pe locul 26. După mai mulţi ani de sancţiuni şi preţuri la energie reduse, scorurile înregistrate de Rusia la capitolele productivitate şi producţie cu valoare adăugată mare au avut de suferit. Japonia a căzut de pe locul patru pe locul şapte, din cauza pierderii poziţiei de lider în domeniul brevetelor, SUA au pierdut o poziţie până pe locul nouă, în timp ce Israelul a urcat o poziţie până pe locul 10. China este cel mai bine clasată economie emergentă, locul 21, graţie îmbunătăţirii sistemului său de educaţie universitar.