Rubla rusească s-a depreciat cu aproximativ 50% în raport cu dolarul în cursul acestui an, ceea ce pune presiuni asupra constructorilor auto să majoreze preţurile şi să facă faţă unei scăderi a cererii. Mai mulţi constructori auto, printre care General Motors, Audi şi Jaguar Land Rover, au încetat, temporar, să mai vândă autoturisme în Rusia din cauza deprecierii rublei.

”Am decis să suspendăm primirea de comenzi. Nu este vorba de o decizie de ansamblu, ci doar de una care vizează anumite modele. Ne pare rău, dar până când nu vedem în ce direcţie evoluează lucrurile nu vom mai accepta comenzi”, a declarat Carlos Ghosn, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. Cu toate acestea, Carlos Ghosn a subliniat că Nissan se descurcă mult mai bine decât rivalii săi pe piaţa rusă, având în vedere faptul că Renault-Nissan controlează de mai multe luni Avtovaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, care posedă, printre altele, şi marca Lada. Mai mult, Carlos Ghosn susţine că Nissan şi Renault şi-au crescut cota de piaţă în Rusia având intenţia de a-şi tripla aici vânzările în următorii trei ani.

Împreună, mărcile Nissan, Renault şi Lada sunt responsabile pentru o treime din vehiculele vândute în Rusia. Potrivit datelor furnizate de Association of Businesses in Russia, în primele 10 luni ale acestui an, vânzările combinate ale Renault, Nissan şi AvtoVAZ au scăzut cu 8%, până la 682.841 unităţi, iar cota de piaţă a grupului a crescut de la 29,6% la 30,7%.

Carlos Ghosn s-a declarat încrezător că piaţa din Rusia se va stabiliza, dar a subliniat că scăderea valorii rublei îngreunează elaborarea de planuri pe termen lung.