Profitul net a scăzut la 957 de milioane de dolari în perioada iulie – septembrie 2016, de la 2,19 miliarde de dolari în trimestrul trei din 2015. Veniturile totale au scăzut cu 6%, la 35,9 miliarde de dolari în perioada iulie – septembrie 2016. 
Profitul ajustat s-a situat la 0,26 dolari pe acţiune, în timp ce analiştii se aşteptau la 0,20 per titlu. 

Pe plan global, vânzările Ford au scăzut cu 4% în trimestrul trei din 2016, la 1,5 milioane de vehicule. 

Anul acesta, acţiunile Ford cu scăzut cu 16% la Bursa de la New York, după ce al doilea producător auto din SUA a avertizat că se aşteaptă ca ''rezultatele totale ale companiei'' să scadă anul viitor în urma majorării investiţiilor în vehicule electrice şi în noile oportunităţi menite să întărească afacerea. 

Încetinirea pieţei auto din America de Nord a dus la scăderea vânzărilor Ford în regiune cu 11% în trimestrul trei din 2016 şi la un declin al veniturilor de 8%. Pe piaţa din SUA, vânzările Ford de camionete au scăzut cu 6,7% în trimestrul trei din 2016, la 632.123 de unităţi, de la 677.163 vehicule în perioada similară din 2015. Pentru a reduce stocurile, Ford va opri timp de o săptămână producţia modelului F-150, la fabrica din Kansas, şi va sista temporar producţia la alte trei uzine din America de Nord în următoarele săptămâni. Aproximativ 13.000 de angajaţi ai Ford vor fi disponibilizaţi temporar în timpul opririi producţiei. Dintre cei disponibilizaţi, aproximativ 4.000 vor fi în Mexic şi circa 9.000 în SUA. 

În Europa, profitul înainte de taxe s-a situat la 138 milioane de dolari, cel mai bun rezultat obţinut în trimestrul trei din 2007. Vânzările Ford pe pieţe europene au urcat cu 6,7% în primele nouă luni din acest an, la 1,04 milioane de vehicule, cel mai semnificativ avans din 2009. Decizia Marii Britanii de a ieşi din UE (Brexit) va cost Ford 200 de milioane de dolari anul acesta şi 600 de milioane de dolari anul viitor, a avertizat directorul financiar Bob Shanks. 

Ford a anunţat recent că investeşte 4,5 miliarde de dolari pentru lansarea unui număr de 13 noi vehicule electrice până în 2020. De asemenea, compania a lansat un program de eficientizare a costurilor în valoare de aproximativ trei miliarde de dolari anual, în perioada 2016 – 2018. 

Ford se aşteaptă la un profit ajustat înainte de taxe de 10,2 miliarde de dolari anul acesta, în scădere faţă de nivelul record de 10,8 miliarde de dolari înregistrat anul trecut. 

Reducerea estimărilor vine după ce Ford ce a fost nevoit să dubleze numărul autovehiculelor rechemate în service pentru o posibilă problemă la încuietorile de la uşa laterală din spate. În luna august, Ford a decis să recheme la service în SUA şi Mexic 830.000 de vehicule deoarece încuietorile de la uşa laterală din spate se pot desface. Luna trecută, Ford a anunţat că a decis să extindă această rechemare cu alte 1,5 milioane vehicule, astfel că numărul total va fi de 2,4 milioane vehicule. 

În România, Ford a început producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici şi primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova şi producţia motorului EcoBoost. La începutul acestui an, preşedintele – director general al Ford Europa, Jim Farley, a anunţat că producătorul va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova începând din toamna anului 2017, model ce va fi comercializat pe toate pieţele europene ale Ford, mai puţin în Rusia, şi pentru care va investi 200 de milioane de euro.

SURSA: Agerpres