Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Eveniment

Rebranding-ul «şterge» o parte din păcatele băncilor din România

Autor: |

În ultimii ani, băncile de pe piața locală s-au schimbat la faţă continuu. Fie pentru că au fost preluate de instituţii financiare străine, fie pentru că le lipsea credibilitatea în faţa clienţilor, cum e cazul Volksbank, preluat de către Banca Transilvania, campaniile de rebranding s-au dovedit profitabil.

Ca să fie atractive pentru clienţi, instituţiile de credit trebuie să aibă o reputaţie nepătată, sucursale impecabile şi mult galben, culoarea aurului, în logo, spun analiştii media. „La bănci, contează foarte tare cum arată sucursalele, se poate construi foarte mult şi creativ pe aspectul acestora“, este de părere analistul media Iulian Comănescu. În general, băncile lucrează cu clienţi persoane fizice, şi nu din categoria private banking, ci simpli cetăţeni. Astfel că, o componentă puternică a brandingului se referă la aceasta, mai spune analistul media. Potrivit spuselor sale, specificul comunicării este dat de clienţi, şi nu numai în materie de brand. „În ceea ce priveşte instituţiile de credit, există o serie de reguli tradiţionale, ca folosirea galbenului, care e legat de aur, deci de bani şi bogăţie, dar ele sunt încălcate frecvent fiindcă nu te poţi diferenţia într-o piaţă în care, să zicem, toate logo-urile de bănci ar fi galbene“, explică Iulian Comănescu.

Cine păstrează brandul în fuziuni

De regulă, atunci când au avut loc fuziuni între instituţiile financiare, se începe procesul de rebranding. În astfel de cazuri, cumpărătorul îşi păstrează brandul sau o parte din el, aşa cum a fost în cazul UniCredit-Țiriac, care, a devenit după nişte ani doar UniCredit. „Bineînţeles că acelaşi cumpărător beneficiază de o expunere mai mare a brandurilor, la filialele sau sucursalele băncii înglobate şi în toate operaţiunile acesteia, de la formulare la e-banking. Dacă e vorba de un brand cu totul nou pentru instituţia rezultată în urma fuziunii, el e atât de benefic cât e acţiunea de rebranding în sine“, mai spune Iulian Comănescu.

Această „schimbare la faţă“ se întâmplă mai rar pentru o bancă cu o cotă de piaţă mare, faţă de băncile mici, spune analistul financiar Aurel Dochia. Conform spuselor sale, principalele avantaje ale unei bănci care trece printr-un astfel de proces se numără introducerea unui brand nou, mai puternic şi mai de încredere sau ştergerea imaginii slabe ori de neîncredere pe care ar fi putut să o aibă brandul anterior. Mai mult, explică analistul, cel mai mare avantaj îl reprezintă atingerea obiectivul propus de către instituţia financiară. De pildă, dacă o bancă care a avut o orientare corporate şi încearcă să se orienteze către persoane fizice individuale, iar în urma procesului de rebranding a reuşit acest lucru, atunci procesul a fost de succes. „Totuşi, nu întotdeauna acest proces aduce prosperitate băncii, pentru că este posibil ca băncile să îşi piardă imaginea şi numele deja cunoscute în faţa clienţilor şi trebuie să convingă clienţii că noul brand este mai bun sau la fel de bun“, spune Aurel Dochia.

Volskbank dispare ca brand

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro