'Şi profitul nostru operaţional înainte de amortizare a crescut cu 49% faţă de 2012, chiar dacă mediul economic din România este foarte dificil. Faptul nu este surprinzător, deoarece conducerea Profi se concentrează permanent pe îmbunătăţirea proceselor operaţionale şi eficientizarea reţelei, ceea ce acum se vede în indicatori de profitabilitate foarte buni', a declarat directorul financiar al magazinelor Profi, Dumitru Dragomir.

2013 este cel de-al patrulea an consecutiv în care Profi a înregistrat creştere, rezultatul datorându-se atât permanentei extinderi a reţelei, cât şi creşterii volumului de vânzări la magazinele deja existente.

Planificarea atentă a resurselor companiei a reprezentat, de asemenea, unul dintre elementele cheie care au stat la baza acestui succes, potrivit companiei.

Anul trecut, Profi a inaugurat 63 de magazine şi plănuieşte pentru acest an să deschidă cel puţin tot atâtea, continuând extinderea agresivă a reţelei, astfel încât să ducă magazinele încă şi mai aproape de consumator, oferindu-i condiţii pentru un consum modern şi civilizat.

2013 a fost anul când s-a investit considerabil în sisteme de automatizare şi în creşterea nivelului de servicii oferite consumatorilor. În acest sens, la Ploieşti, s-a deschis un al doilea centru logistic pentru îmbunătăţirea rutelor de aprovizionare din sudul şi estul ţării, lângă Bucureşti a fost inaugurată o platformă de legume şi fructe pentru a furniza magazinelor din zonă produse de cea mai bună calitate, iar vechiul sistem de case de marcat a fost înlocuit cu unul nou, mai competitiv, proces început în 2012.

Una dintre ţintele pe care Profi şi le-a propus şi le-a atins a fost diminuarea pierderilor de stocuri de marfă (perisabilităţi şi lipsuri din gestiune) prin implementarea unui sistem de monitorizare centralizat, care a dus la îmbunătăţirea controlului în reţeaua de magazine şi la reducerea cheltuielilor de securitate.

Pentru a mări productivitatea magazinelor şi a face mai plăcută experienţa cumpărăturilor, Profi şi-a reorganizat magazinele din toată ţara prin intermediul unui sistem integrat de planograme menit să optimizeze fluxul de stocuri din magazine şi să asigure creşterea disponibilităţii produselor la raft.

Pentru prima oară, în 2013 retailul modern l-a depăşit pe cel tradiţional, iar prin practicarea comerţului integral fiscalizat Profi a adus o contribuţie considerabilă la fondurile de pensii, asigurări sociale şi infrastructură, mai precis la îmbunătăţirea calităţii vieţii în general.

Cu peste 5.500 de angajaţi în prezent şi 6.000 prognozaţi pentru sfârşitului anului, având în operare astăzi 228 de magazine în 116 localităţi, Profi este al doilea mare retailer din România.