Primele modele Kwid care circulă pe șoselele europene au fost surprinse mai întâi de jurnaliștii de la BFMTV în traficul parizian. La câteva zile distanță, și cei de la AutoPlus și l`Argus au avut aceeași surpriză. Conștienți că șeful suprem al Alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, a susținut sus și tare că modelul nu este destinat pieței europene, dar și că, în urmă cu doar câteva zile a fost confirmată comercializarea lui Renault Kwid în Brazilia, jurnaliștii au început să pună întrebări. Iar răspunsurile nu au întârziat să apară.

Conform l`Argus, modelele Kwid ajunse în Franța sunt produse în India și respectă cu strictețe regulile de acolo. Mai exact au o echipare spartană și respectă doar parțial normele europene. Mai mult decât atât, mașinile nu au auns în Hexagon prin rețeaua Renault ci au fost aduse direct din Asia de o companie de închirieri căreia, un concurent al Renault i-a solictat acest lucru. De aici urmează speculațiile: concurentul cu pricina – fără a fi nominalizat, dar bănuit a fi PSA Peugeot Citroen – își dorește să studieze îndeaproape, în trafic, calitățile și neajunsurile micului mdel. Nu ar fi prima dată când se antâmplă lucruri de acest fel în industria auto.

Mult mai importantă decât speculația privind motivul existenței unor modele Renault Kwid cu specificații indiene la Paris este însă informația conform căreia, din 2018, Kwid va purta inclusiv emblema Dacia. Asta ar însemna că vehiculul va fi vândut în Europa! E drept că această afirmație poate părea hazardată pentru cei care au aflat de rezultatele catastrofale ale modelului Kwid la testele de siguranță indiene (mult mai permisive decât cele europene sau americane), însă detaliile despre modelul Renault Kwid care ajunge pe piața braziliană la finalul acestui an nu fac decât să confirme ceea ce Capital susține încă de anul trecut: Dacia Kwid va ajunge și în Europa.

Modelul Renault Kwid care va fi asamblat și comercializat în Brazilia este o variantă îmbunătățită a celui indian fiind modificat de Renault Technology Americas astfel încât să corespundă normelor de siguranță din America de Sud. Mai exact, va avea o structură ranforsată, patru airbaguri și ABS, detalii care majorează greutatea vehiculului cu circa 200 kg. Aceste informații sunt deja communicate potențialilor clienți ai Renault Brazilia atunci când pun întrebări legate de detaliile modelului (foto).

Cum o mare parte dintre problemele de siguranță par a fi deja rezolvate informația jurnaliștilor l`Argus, care susțin că din 2018 modelul va purta emblema Dacia, pare să confirme faptul că europenii vor putea cumpăra în mai puțin de doi ani citadina Dacia Kwid. Asta chiar dacă Renault mai are în segmentul de piață al mașinilor de oraș un model, Twingo, cu vânzări mult sub așteptări. Estimarea jurnaliștilor francezi în privința prețului pentru Europa nu este însă deloc plăcută: minimum 6.000 de euro.