SE INTAMPLA ACUM!

Actualitate Auto

Piața auto europeană recuperează pierderile din timpul crizei. Prognoze faste pentru 2016

Autor: Robert Stan | vineri, 15 ianuarie 2016 | 0 Comentarii

Cifrele estimative privind înmatriculările de autoturisme din 2015 în Europa arată o creştere a pieţei cu circa 9% până la 14,2 milioane de unităţi. Această valoare este foarte apropiată de cea din 2008, primul an în care criza şi-a arătat colţii. Pentru 2016 analiştii mizează pe o nouă creştere.

Cifrele preliminare privind înmatriculările de autoturisme din statele Uniunii Europene şi EFTA (European Free Trade Association) arată o majorare cu 9 % a pieţei. Deşi datele oficiale ale Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) nu sunt încă disponibile, este limpede că numărul de autoturisme noi intrate în circulaţie a depăşit în 2015 valoarea de 14 milioane de unităţi apropiindu-se de cifrele din 2014 când erau înmatriculate 14,3 milioane de unităţi. În acest context, nici piaţa din România nu va pierde ritmul. Este de aşteptat ca cifrele date publicităţii de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) să arate că, în 2015, piaţa autohtonă a ajuns foarte aproape de pragul de 80.000 de unităţi, mult sub potenţial, dar în creştere cu peste 12% faţă de anul anterior. Este demn de luat în seamă faptul că, la nivelul anului de referinţă 2007, când în ţara noastră erau înmatriculate 312.532 de autoturisme noi, România deţinea 2% din întreaga piaţă EU+EFTA, în timp ce anul trecut abia am reuşit să atingem 1%. Cum în 2016 este de aşteptat ca piaţa auto europeană să se majoreze cu circa 3% în timp ce în România înmatriculările să avanseze cu peste 10%, este limpede că vom depăşi pragul de 1% atins anul trecut.

Companiile care analizează evoluţia pieţei auto şi realizează prognoze în privinţa înmatriculărilor de vehicule iau în calcul o majorare a pieţei europene pentru al treilea an consecutiv. IHS Automotive, de exemplu, consideră că în 2016 piaţa autoturismelor se va majora cu circa 3% până la 14,46 milioane de unităţi, în special graţie înmatriculărilor din Franţa, Italia şi Spania. În acelaşi timp, analiştii PricewaterhouseCoopers menţionează în rapoartele lor o creştere care va poziţiona piaţa în jurul valorii de 14,6 milioane de unităţi. „În ansamblu, ne aşteptăm la o creştere a întregii economii din zona euro. Nivelul şomajului scade în special în pieţe-cheie precum Spania. Sunt, prin urmare, motive suficiente pentru a privi 2016 cu încredere şi pentru a lua în calcul perspective pozitive pentru piaţa auto din Europa“, a declarat Jonathon Poskitt, analist al LMC Automotive. Luând în calcul faptul că anul trecut înmatriculările au depăşit cu puţin 14 milioane de unităţi, iar în 2016 prognozele arată o creştere până la circa 14,5 milioane de unităţi, este limpede că va fi egalat rezultatul din 2009, atunci când pieţele au fost „umflate“ artificial de programe de casare şi subvenţii acordate de state. „Nimeni nu lua în calcul un rezultat atât de bun acum doi ani“, a menţionat şi Matthias Wissmann, şeful Verband der Automobilindustrie (VDA). Este important de menţionat că majorarea vânzărilor de maşini noi din Europa şi Statele Unite are darul de a estompa chiar şi scăderea pieţelor din Asia, în special China, ceea ce arată că şi la nivel mondial piaţa auto ar putea fi mai bună în 2016 decât în anii anteriori. Desigur, există încă semne de întrebare legate de ritmul de creştere care ar putea fi influenţat de factori precum scandalul Dieselgate, noi măsuri luate de autorităţile din anumite state, în special în privinţa pieţelor din China şi Rusia, sau de modificări ale sistemlor fiscale, însă este cert că, în ansamblu, atât piaţa europeană cât şi cea mondială au suficientă susţinere pentru a avea un 2016 bun. La capitolul elemente favorizante ale creşterii pieţei auto trebuie plasat şi preţul carburantului care a scăzut până la valori care pot influenţa consumul şi, conform estimărilor, va continua să rămână scăzut. De asemenea, ajutorul acordat de Banca Centrală Europeană economiei de pe bătrânul continent prin introducerea în circuitul economic a unor sume consistente în fiecare lună are darul de a crea premise pozitive în special pentru Europa. Însă oficiali ai indutriei auto precum Matthias Wissmann, consideră că „politica monetară expansivă a UE şi preţul redus al carburantului ajută, dar ascund slăbiciuni structurale care trebuie rezolvate“.


2,3
milioane de persoane sunt angajate direct în industria auto europeană


15
milioane de maşini sunt asamblate anual în Europa, reprezentând 21% din producţia mondială


250
de milioane de autoturisme sunt înmatriculate în cele 28 de state ale Uniunii Europene

 

Acest articol a fost publicat în numărul 2 al revistei Capital, din 11-17 ianuarie 2016

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.