"Vanzarea produselor financiare e diferita de vanzarea produselor de consum, dar si la masini de spalat exista instructiuni de folosire. Produsele financiare trebuie vandute personal si trebuie subliniate riscurile cumpararii unui produs financiar, care se vinde la pachet. Nici macar o asigurare simpla RCA nu trebuie vanduta fara instructiuni de folosire", a spus Negritoiu. Potrivit afirmatiilor sale, problemele recente aparute pe piata bancara cu creditele in franci elvetieni sunt cauzate si de faptul ca nu au fost prezentate clientilor riscurile potentiale, fiind "vandute fara instructiuni de folosire".
 
Negritoiu a amintit ca, dupa supravegherea prudentiala a societatilor, protectia consumatorului este cea de-a doua responsabilitate importanta a ASF pe piata asigurarilor. "Brokerii de asigurari sunt cei mai importanti agenti care ajung la consumator pe aceasta piata, de aceea au si o responsabilitate in acest sens", a afirmat Negritoiu, amintind ca 55-60% din brimele de asigurare sunt intermediate de brokeri. 
 

In Romania, serviciile financiare in PIB au o pondere de 72%, dar cea mai mare parte, circa 60% provin din piata bancara, asigurarile reprezentand aproximativ 2,7% din PIB.