Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

KIA Stonic, încă un concurent în aglomeratul segment al SUV-urilor mici

Autor: | | 0 Comentarii

Importatorul KIA în România a lansat, la jumătatea lunii noiembrie, un nou model care va concura în segmentul SUV-urilor de clasă B cu prețuri accesibile, alături de vehicule precum Dacia Duster 1 sau Suzuki Vitara.

Segmentul SUV-urilor de casă B, sau cel al aşa-numitelor crossovere, devine, pe zi ce trece, tot mai aglomerat. Majoritatea producătorilor au deja în gamă sau sunt în curs de a lansa pe piaţă astfel de modele. Motivul? Această zonă a pieţei auto europene a crescut anul trecut cu 19,9%, mult peste majorarea medie de 6,5%. În 2016 au fost comercializate în Europa nu mai puţin de 1,26 milioane de SUV-uri de clasă B, liderul fiind Renault Captur, urmat de Peugeot 2008 şi Opel Mokka. De altfel, conform oficialilor KIA, este de aşteptat ca mini-SUV să atingă în 2020 circa două milioane de unităţi, ceea ce va însemna că 1 din 10 automobile noi vândute pe Bătrânul Continent va face parte din această clasă.

 

Pe lângă cele trei modele menţionate mai sus, segmentul în care debutează Kia prin nou Stonic este luat cu asalt de o întreagă serie de vehicule anunţate în această toamnă la Frankfurt Motor Show şi care ajung, rând pe rând, pe piaţă. Printre acestea se numără Ford EcoSport, Seat Arona, Skoda Karoq sau chiar fratele mai pretenţios al lui Stonic, Hyundai Kona. Doar că, din întreaga pleiadă de exponenţi ai segmentului B-SUV, doar câţiva au preţuri de bază care încep sub pragul de 14.000 de euro. Cel mai cunoscut dintre acestea este, desigur, Dacia Duster, vehicul a cărui nouă variantă – care face pasul către intrarea în clasa compactă – tocmai a ajuns pe piaţă. În varianta anterioară, cel mai ieftin Duster costa 10.900 de euro, iar în noua configuraţie, preţul a urcat la 12.350 de euro. Cel mai puternic concurent al SUV-ului românesc este Suzuki Vitara, model cu un preţ de bază de 13.550 euro. În acest context, KIA Stonic se plasează în coasta acestor modele, ajungând la clienţi cu un preţ minim de 13.709 euro.

Un miniSUV onest

Testat de Capital în variantele de propulsie 1.0 T-GDI – 120 CP, 1.4 GSL - 100 CP şi 1.6 DSL (diesel) – 110 CP, noul Stonic a atras prin stabilitatea în viraje, o direcţie sigură şi uşor de manevrat, o calitate bună a materialelor şi îmbinărilor din habitaclu şi o ergonomie crescută a postului de conducere. Pe de altă parte, interiorul ascet, fără multe detalii stilistice, contrastează cu exteriorul destul de agresiv, mizând pe sportivitate. Este demn de menţionat însă faptul că această sportivitate este doar aparentă, numai varianta dotată cu motorul 1.0 T-GDI care dezvoltă 120 CP, cuplat la o cutie de viteze cu şase trepte, asigurând o doză rezonabilă de adrenalină. Toate celelalte propulsoare din gamă furnizează exact puterea necesară pentru un condus liniştit şi economic, fără excese.

 

La capitolul preţ, cea mai ieftină variantă Stonic – Urban, 1.2 GSL, 84 CP şi cutie manuală cu cinci trepte – va avea de înfruntat un Suzuki Vitara cu câteva zeci de euro mai ieftin, cu un nivel de echipare similar, Cool, dar cu un propulsor 1.6 – 16V care dezvoltă 120 CP. 

Dincolo de comparaţiile cu alte modele din segmentul SUV-urilor de clasă B, Kia Stonic rămâne o opţiune demnă de luat în calcul pentru toţi cei care îşi doresc un vehicul cu dimensiuni reduse, dar cu alură de vehicul de teren şi cu o gamă de preţuri care nu pune o presiune prea mare pe bugetul clienţilor.

Caracteristici tehnice KIA Stonic:

Motor                                      1.0 T-GDI

Capacitate cilindrică            998 cmc

Putere                                    120 CP

Combustibil                           benzină

Viteza maximă                      184 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h       10,3 sec.

Consum mediu                    5 l/100 km

Emisii CO2                            115 g/km

Preţ                                         15.411 euro

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro