Profitând de spațiul suplimentar, inginerii au decis amplasarea a patru uși pe laterale, iar în spate există alte două uși simetrice prin care se face accesul la portbagaj. Și, dacă tot vorbim despre spațiul pentru bagaje, acesta are acum 360 de litri. Iar propulsia este asigurată de două motoare – 1.2 și 2.0 litri – cu mai multe variante de putere. Folosind o platformă similară cu Seria 2 de la BMW, noul Mini Clubman  poate fi achiziținat opțional și cu Head-Up Display.


Francezii de la PSA Peugeot Citroen au readus marca lor principală în lupta din subsegmentul „hot hatch” unde va avea de luptat cu VW Golf GTi, Renault Megane RS sau Ford Focus RS. Pentru a deveni cel mai rapid vehicul din această nișă, noul 308 GTi a fost echipat de ingineri cu un motor de 1.6 litri care dezvoltă, în funcție de versiune, 250 CP sau 270 CP. Varianta de top accelerează de la 0 la 100 km/h în șase secunde și atinge o viteză maximă – limitată electronic – de 250 km/h. Atât Golf GTi cât și Focus RS sunt cu cel puțin 0,5 secunde mai leneșe. Apartenența la o familie selectă de feline este subliniată prin vopsirea caroseriei în două nuanțe, prin lățimea mai mare a caroseriei și prin garda la sol redusă.

(Articol apărut în suplimentul Capital Auto din 2 octombrie 2015)