Nota survine după ce un avion A400M s-a prăbuşit la 9 mai la Sevilla, în Spania, accident în care au murit patru persoane şi două au fost rănite grav. 

Nota de alertă ''le cere exploatanţilor să efectueze controale specifice şi regulate ale ECU (unitatea de control electronic – n.red.) la fiecare motor al avionului înainte de zbor şi să efectueze controale suplimentare înaintea unei eventuale înlocuiri de motor sau de ECU'', precizează Airbus DS. "Ea rezultă din analizele interne ale Airbus DS şi face parte din activităţile permanente în materie de navigaţie, independent de ancheta oficială în curs", se menţionează în comunicat. 

Potrivit unui expert, o disfuncţiune a ECU ar putea însemna o pierdere de control al puterii motorului. 

Airbus nu a putut însă stabili o legătură între această problemă potenţială şi accidentul de la Sevilla. Avionul efectua un zbor de încercare înainte de livrarea către Turcia, prevăzută în luna iulie. 

Ancheta în acest caz este desfăşurată de autorităţile militare spaniole, prin Comisia de anchetă tehnică a accidentelor de aeronave militare (CITAAM), care îşi va prezenta concluziile judecătorului de instrucţie. 

În urma accidentului de la Sevilla, Germania, Marea Britanie, Turcia şi Malaezia au suspendat zborurilor aparatelor A400M. În total, 174 astfel de avioane au fost comandate de opt state (Germania, Franţa, Spania, Marea Britanie, Belgia, Luxemburg, Turcia şi Malaezia), dar numai opt sunt în funcţiune în prezent.

AGERPRES