Giorgio Armani, care recent a împlinit 82 de ani şi a cărui avere este estimată de Forbes la 5,9 miliarde de dolari, a fondat grupul care îi poartă numele în anul 1975, iar în prezent este singurul acţionar al unui imperiu care anul trecut a a realizat o cifră de afaceri de 2,65 miliarde de euro. 

Până acum stilistul italian nu a desemnat un moştenitor sau planurile de viitor pentru grupul care are activităţi atât în domeniul modei şi industriei cosmetice cât şi în designul interior şi sectorul hotelier. 

Într-un comunicat de presă, Giorgio Armani a precizat că fundaţia sa "va garanta guvernanţa activelor Armani Group şi va asigura că acestea rămân stabile în timp şi respectă unele din principiile care sunt deosebit de importante pentru mine". 

Potrivit analistului BNP Paribas, Luca Solca, cel mai probabil afacerile Armani vor urma un aranjament similar cu cel adoptat de producătorul de ceasuri de lux Rolex, care este controlat de fundaţie care poartă numele fondatorului companiei Hans Wilsdorf. 

Deşi comunicatul de presă nu oferă detalii suplimentare, analistul Mario Ortelli crede că viitoarea fundaţie va fi structurată în aşa fel încât să fie foarte greu, dacă nu imposibil, ca grupul Armani să fie cumpărat de un alt grup. 

În 2015, veniturile realizate de grupul Armani au crescut cu 4,5% până la 2,65 miliarde de euro, ceea ce plasează grupul Armani imediat în urma Prada, cel mai mare grup italian din industria modei, care anul trecut a realizat vânzări de 3,55 miliarde de euro.

AGERPRES