Măsurile sunt incluse într-o lege privind 'electromobilitatea' adoptată anul trecut şi care va expira la 30 iunie 2030. Însă scutirile de taxe pentru proprietarii de automobile electrice au fost până în prezent excluse.

Beneficiile menţionate se aplică automobilelor pe bază de baterii, precum şi altor autovehicule ecologice, cum ar fi cele hibride pe benzină dar şi cu motoare electrice sau vehiculele care folosesc drept combustibil hidrogenul.

Ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt, speră că plăcuţele de înmatriculare speciale ale automobilelor electrice vor spori sensibilizarea publicului din Germania faţă de acest tip de autovehicule, având în vedere că volumul vânzărilor este în urma obiectivelor guvernamentale.

Municipalităţile pot acum decide cu privire la rezervarea de locuri de parcare la încărcarea bateriilor în staţiile pentru vehiculele electrice, precum şi oferirea de parcare gratuită.

De asemenea, autoritatea locală poate acorda permise speciale pentru proprietarii de automobile electrice din zonele sensibile din punctul de vedere al problemelor de mediu şi să autorizeze accesul pe benzile de autobuz ale unor astfel de autovehicule care vor avea în acest scop plăcuţe de înmatriculare distincte de restul participanţilor la trafic. Această măsură va putea fi luată numai în cazul în care condiţiile rutiere permit acest lucru.

Măsurile sunt consultative iar decizia finală privind punerea în aplicare a acestora este a autorităţilor de control al traficului.

Zeci de modele de autovehicule pur electrice sau hibride sunt disponibile în Germania dar startul în achiziţionarea acestora a fost lent. Criticii spun că autovehiculele electrice sunt prea scumpe pentru a fi cumpărate şi deplâng faptul că oferta conţine o gamă limitată de modele.

Berlinul are drept obiectiv atingerea cifrei de un milion de automobile electrice pe drumurile publice până în anul 2020. În prezent, vânzările anuale din Germania de automobile electrice nu depăşesc cinci cifre.AGERPRES