Trenul, prezentat la cel mai mare târg comercial din sectorul feroviar, care se desfășoară la Berlin în perioada 20-23 septembrie 2016, este alimentat de pile de combustie cu hidrogen, singurele emisii generate fiind vaporii de apă și apa condensată, și funcționează cu un nivel de zgomot redus. În ciuda numeroaselor proiecte de electrificare din mai multe țări, o parte semnificativă din rețeaua feroviară europeană va rămâne neelectrificată pe termen lung. În multe țări, numărul de trenuri diesel în circulație rămâne mare, spre exemplu peste 4.000 de vagoane în Germania.
Pentru ca operatorii să poată implementa trenul Coradia iLint cât mai ușor cu putință, Alstom oferă, cu ajutorul partenerilor săi, un pachet complet ce conține trenul și serviciile de întreținere aferente, dar și infrastructura completă a tehnologiei pe bază de hidrogen. Primele trenuri Coradia iLinit vor circula în landurile din Germania. „Alstom se mândrește cu lansarea unei inovații remarcabile în sectorul transportului ecologic, în completarea gamei sale de trenuri regionale Coradia. Demonstrăm astfel capacitatea noastră de a colabora îndeaproape cu clienții noștri și de a dezvolta un tren în numai doi ani”, a declarat Henri Poupart-Lafarge, CEO Alstom. Gama trenurilor modulare Coradia de la Alstom are performanțe dovedite în operare timp de peste 16 ani. În întreaga lume s-au vândut peste 2.400 de trenuri, care au demonstrat o rată înaltă de disponibilitate. Coradia iLint se bazează pe trenul diesel Coradia Lint 54 cu performanțe operaționale dovedite. Trenurile Coradia iLnit vor fi fabricate la Salzgitter, cea mai mare fabrică Alstom.