Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

EXCLUSIV Tarom taie în carne vie și pregătește oferte pentru fiecare client: renegociem toate contractele, inclusiv cel cu Aeroportul Otopeni. Pentru asigurări vom impune limite și praguri de preț

Autor: | | 2 Comentarii

Compania aeriană a statului a început anul trecut un proces de reducere drastică a costurilor. Tarom spune, în exclusivitate pentru Capital, că intenționează să renegocieze peste 2.000 de contracte pe care le are cu diverși parteneri. În acest context, compania va marca și o premieră prin introducerea unor plafoane maximale pentru primele de asigurare pe care le plătește. În paralel, Tarom anunță că va emite facturi online, va construi oferte personalizate pentru clienți și își va construi propria bază de date.

Preţul plătit de Tarom pentru poliţa de asigurare de sănătate a piloţilor, stewarzilor şi personalului non navigant va fi cu 65% mai mic decât până acum , în condiţiile în care compania aeriană a început un proces mai amplu de renegociere a contractelor cu furnizorii şi partenerii, au arătat, pentru Capital, reprezentanţii companiei.

În acest moment, poliţa de asigurare a angajaţilor este emisă de către compania Ergo, deţinută de  nemţii de la Munich Re şi presupune, potrivit informaţiilor Capital, plata unei prime anuale de peste 1,4 milioane de euro.

Contractul a fost prelungit pe încă două luni, timp în care va avea loc un proces de selecţie a noului asigurător. 

Intenţia Tarom este să plafoneze această cheltuială la aproximativ 500.000 de euro, fără să fie modificate condiţiile de asigurare.  

"Intenţionăm să reducem costurile pentru asigurările personalului aeronautic navigant şi tehnic non-navigant la aproximativ jumătate de milion de euro anual. Vrem în acelaşi timp să fim foarte clari şi bine înţeleşi. Condiţiile de asigurare vor rămâne neschimbate pentru angajaţii noştri. TAROM însă reuşeşte să îşi raţionalizeze şi diminueze cheltuielile, numai pe acest sector, cu aproximativ 65%," au declarat, pentru Capital, reprezentanţii Tarom.

Această măsură, spun cei de la compania aeriană,  este doar o parte dintr-o strageie mai amplă care vizează reducerea costurilor. 

"Vrem să atragem atenţia asupra unei schimbări consistente de abordare a managementului TAROM în ceea ce priveşte procesele de achiziţie derulate de companie, inclusiv cele de asigurări.Tarom  continuă strategia de reducere a costurilor, inclusiv prin adoptarea în Consiliul de Administraţie a unui regulament care va permite managementului să impună, în limitele legii, costuri şi praguri corecte, bazate în totalitate pe regulile de piaţă," mai spun reprezentanţii companiei de stat. 

Surse: asigurarea pentru avioane şi pasageri va trece iar la asigurători din România 

 

Cea mai importantă poliţă  contractată de Tarom este cea care asigurără avioanele pe care le are în dotare şi, în acelaşi timp, acoperă eventualele daune pe care pasagerii sau alţi terţi le-ar putea suferi în urma unui accident. Această poliţă presupune cea mai mare sumă asigurată de pe piaţa locală, adică aproximativ 750 de milioane de dolari. 

În prezent, contractul este în portofoliul brokerului Marsh România, subsidiara locala a celui mai mare broker american. Firma a câştigat contul, la finalul lui 2017, pentru al doilea an consecutiv. Preţul achitat de Tarom pentru această poliţă a fost de circa 1,3 milioane de dolari, printre  cele mai mici din ultimii 10 ani, iar riscurile au fost asigurate pe piaţa de la Londra şi preluate de un sindicat de reasigurători specializaţi în domeniu. 

Până în 2016, brokerii nu au avut acces la contractele de asigurare ale Tarom, singurii candidaţi acceptaţi fiind firme de asigurare. Surse din piaţă afirmă că este posibil să se revină la acest sistem care are avantajul că, în cazul unor evenimente, legătura  este directă, iar respectivul asigurător este controlat de autorităţile din România, inclusiv în ceea ce priveşte nivelul rezervelor de daună cu care este garantată plata despăgubirii. În plus, taxele plătite pentru contractul de asigurare rămân şi ele în România, fiind încasate de Autoritatea de Supraveghere Financiară.  

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

17 aprilie 2018

CNAIR: 5 oferte pentru proiectarea şi execuţia Pasajului Mogoşoaia

Transporturi si Infrastructura

12 aprilie 2018

26 milioane de lei pentru pasajul de pe Centura Arad

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.