În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,1% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 2,4%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibili au urcat cu 3,6%, cele de produse non-alimentare au crescut cu 2,5%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 1,5%. 

Cele mai mari creşteri au fost raportate în România (18,4%), Luxemburg (14,8%), Bulgaria (6,2%) şi Irlanda (6,1%), iar cele mai semnificative scăderi s-au înregistrat în Danemarca (minus 4,9%) şi Belgia (minus 2,2%). 

Comerţul cu amănuntul a scăzut în martie cu 0,5% în zona euro şi cu 0,7% în UE 28. Vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au înregistrat un declin de 1,3% în UE, în timp ce vânzările de produse non-alimentare şi cele de combustibili au scăzut cu 0,6% şi, respectiv, 0,1%. 

În martie, comparativ cu luna precedentă, România a înregistrat a patra creştere a volumului comerţului cu amănuntul, cu un avans de 0,5%, expansiuni mai mari fiind înregistrate doar de Finlanda (1,1%), Slovacia (0,9%) şi Bulgaria (0,8%). Cele mai semnificative scăderi s-au înregistrat în Portugalia (minus 5,2%), Danemarca (minus 3,9%) şi Estonia (minus 1,8%). 

AGERPRES