CITEŞTE ŞI

Candidat la TOP 300

Dumitru Becșenescu pariază pe gazul natural comprimat

Autor: |

Respectă valorile familiei și are un puternic simț al educației, când vine vorba de copii. În business, Dumitru Becșenescu se pregătește acum pentru o nouă etapă pe segmentul de combustibili.

Când era mai tânăr, a câştigat foarte multe partide de şah „jucate cu spatele“, o activitate solicitantă şi, în acelaşi timp, un antrenament al minţii, perfect pentru omul de afaceri care a devenit astăzi. Făcând o comparaţie între business şi jocul de şah, Dumitru Becşenescu apropie „mutările şi deciziile din şah“ de strategiile pe care le-a definit în construirea grupului de firme Antares. „Aşa este şahul: anticiparea unor combinaţii; trebuie să ştii unde vrei să ajungi urmând nişte paşi. Și aşa este şi în business“, punctează el.

Însă deprinderile antreprenoriale le-a cultivat în şcoală, o şcoală marinărească, dură, ce i-a deschis mintea şi l-a determinat să vadă oportunităţi şi să ia decizii potrivite. Ține chiar să precizeze că toţi colegii lui de facultate – cei care au ales să rămână în marină – au devenit comandanţi de navă. Dar nu regretă deloc drumul pe care l-a parcurs, chiar dacă au fost şi momente mai grele, ca pentru orice om de business.

Primii paşi în afaceri

A început timid, în 1993, şi a ajuns acum să dezvolte proiecte pe mai multe direcţii, cele mai importante fiind transportul de persoane, imobiliarele şi comerţul cu combustibili. În toţi cei aproape 22 de ani de antreprenoriat, spune că a investit masiv, dar mai ales a învăţat lecţii importante. Pentru că nu i-a fost uşor să ajungă la 600 de angajaţi, din 1.200, la fel cum nu i-a fost uşor să îngheţe proiecte în zona de imobiliare ori să închidă firme. Toate aceste mişcări au culminat cu perioada de criză economică, în care „aproape că era un mare curaj să scoţi bani pentru investiţii“.

„Criza m-a determinat să iau nişte decizii dure. A trebuit să închid transportul feroviar (n.r. – firma Classfer). Mai mult, pentru că eram şi constructor, am închis divizia de dezvoltare. Dar am avut noroc deoarece criza nu m-a prins cu proiecte în derulare. Altfel, cu siguranţă aş fi pierdut bani“, detaliază antreprenorul. Îşi aminteşte chiar de proiectul de case pe care plănuise să îl construiască lângă Bucureşti, la Voluntari, pe un teren de 10 hectare, „nişte case scumpe pentru expaţi“ şi pe care l-a îngheţat pe o perioadă nedeterminată. Și tot criza l-a făcut, într-un fel, „să se întoarcă în business“. Lipsise „motivat“, un timp, în încercarea de a-şi construi o carieră şi în politică – poate una dintre cele mai dezamăgitoare perioade din viaţa sa, un segment care nu i s-a potrivit deloc. Vorbeşte despre „întoarcerea în business“ în contextul în care îşi lăsase afacerile pe mâna unui consiliu director, care i-a înşelat aşteptările.

„Când a venit criza, mi-am dat seama că businessul are nevoie de mine. Am realizat că, dacă tu nu eşti în business, ceilalţi nu gândesc ca tine şi nu vor fi la fel de determinaţi ca tine pentru businessul tău“, mai spune Dumitru Becşenescu. Atunci, afacerea de transport de persoane a avut un salt neaşteptat, după dezvoltarea unui proiect de jumătate de milion de euro, un sistem de monitorizare video a flotei de autobuze şi unul de operare a biletelor şi cardurilor de călătorie, „o chestie foarte sofisticată“, realizată în parteneriat cu UTI Bucureşti. Păstrând legătura cu transportul şi trecând uşor într-un alt registru, Becşenescu a cumpărat 20 de maşini din Italia, care fucţionează pe gaz natural comprimat, ca parte a unui plan de business gândit de mai bine de un an şi jumătate. 

Prima staţie de gaz natural comprimat

Este vorba despre prima staţie de gaz natural comprimat, pe care o va lansa undeva la finele lunii septembrie. „Întâlneşti des în toată Europa astfel de staţii, dar nu şi în România“, intervine scurt omul de afaceri. În total, investiţia a ajuns la 3,2 milioane de euro, cu tot cu maşini şi achiziţia companiei prin care creşte acest proiect. Potrivit lui Becşenescu, este o afacere care se va dezvolta foarte mult în viitor, urmând să atragă şi un partener străin, o companie puternică din Franţa. „Este un business cu mare potenţial. Practic, toate maşinile pe motorină nu au alternativă la alimentare. Pe înţelesul tuturor, acest gaz înseamnă gazul de la aragaz, cel care vine pe conductă. Maşina poate merge cu acest gaz, fiind o soluţie mai puţin poluantă“, explică antreprenorul.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

Agrointeligenta

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Candidat la TOP 300

22 septembrie 2015

Producția românească de tractoare renaște la Reghin

Candidat la TOP 300

11 septembrie 2015

Dumitru Becșenescu pariază pe gazul natural comprimat

Candidat la TOP 300

03 aprilie 2015

Topul milionarilor care sunt achetaţi de către DNA

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F