Pe măsură ce oamenii revin în zonele cu concentrare urbană maximă din regiunile metropolitane importante, re-urbanizarea nu influenţează doar tendinţele de dezvoltare urbană, ci şi dezvoltarea de proiecte non-urbane pe întreg cuprinsul globului, conform studiului EY – Global Hospitality Insights – Top 10 thoughts for 2016. ”Hotelierii se confruntă cu lipsa spaţiilor adecvate pentru noi dezvoltări, atât în Capitală, cât şi în marile oraşe din provincie. Vestea bună, însă, este că există multe opţiuni pentru dezvoltări neconvenţionale creative, prin transformarea unor locaţii atipice: foste obiective industriale sau clădiri administrative. Există multe clădiri construite la începutul secolului trecut, care au avut iniţial destinaţie rezidenţială şi care pot fi transformate în boutique-hoteluri. Pentru turiştii tineri, neconvenţionali, care caută o experienţă locală, astfel de dezvoltări ar putea fi deosebit de atractive”, spune Elena Badea, director de marketing, EY România.

Influenţa re-urbanizării este evidentă şi pe pieţele de resorturi non-urbane, unde spaţiul necesar dezvoltărilor este mai generos. Unele dintre noile proiecte s-au concentrat pe dezvoltări hoteliere şi rezidenţiale care conferă senzaţia de comunitate. În astfel de proiecte, facilităţile şi serviciile s-au axat pe ofertele de bază care să atragă şi să aducă oaspeţi prin experienţele locale, autentice, propuse, cum ar fi un club pe plaja centrală, peisaje din natură, oferte de relaxare şi întreţinerea sănătăţii şi bucătărie locală.

”Astfel de proiecte sunt mai puţin răspândite în România, însă potenţialul lor este uriaş, iar cele câteva care există deja au atras numeroşi turişti străini. Menţionez doar complexurile turistice din Delta Dunării sau satele săseşti din Transilvania, unde comunitatea locală este puternic implicată în furnizarea serviciilor turistice. Străinii care ajung aici pot, astfel, experimenta viaţa tradiţională locală şi pot înţelege într-un mod inedit spiritul locului”, a adăugat Elena Badea.

În prezent, dezvoltatorii hotelieri continuă să reacţioneze la această mişcare de urbanizare, confruntându-se cu noi provocări într-un spaţiu de dezvoltare din ce în ce mai limitat. Cererea fără precedent pentru spaţii imobiliare de uz rezidenţial şi comercial a dus deja la ridicare unor importante bariere de intrare în mediile urbane. În consecinţă, dezvoltatorii hotelieri recurg la tehnici creative şi sofisticate pentru a maximiza profiturile, atât pe pieţele dezvoltate, cât şi pe cele în curs de dezvoltare. Confruntaţi cu intensificarea competiţiei pentru spaţiu disponibil, dezvoltatorii hotelieri au implementat metode de reutilizare adaptivă în vederea optimizării proiectelor imobiliare. Au transformat locaţii atipice, cum ar fi sedii de poştă sau clădiri de birouri, în concepte adaptate stilului de viaţă urban, cu costuri de conversie mai scăzute prin comparaţie cu dezvoltarea de clădiri de la zero.