Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Interviu

EXCLUSIV Corina Păcuraru: „Folosirea francizei Perfect Tour a fost soluția pentru a continua activitatea”

Autor: | | 0 Comentarii

Una dintre cele mai importante companii din turismul românesc a trecut, la finalul anului 2015, printr-o criză majoră. Corina Păcuraru, șefa Perfect Tour, a explicat în exclusivitate pentru Capital care au fost cauzele crizei și modul în care reușește acum să mențină pe linia de plutire și chiar să dezvolte un brand care a pierdut peste 70% din afaceri în câteva zile.

A trecut un an de când vestea că una dintre cele mai apreciate agenţii de turism din România se află aproape de colaps a ţinut prima pagină a ziarelor. Ideea că sute de turişti care şi-au plătit vacanţele vor rămâne acasă şi, mai grav, că nu îşi vor putea recupera nici banii daţi părea justificată dacă avem în vedere că, la vremea respectivă, Direcţia Naţională Anticorupţie trimitea un dosar cu multe implicaţii către instanţă şi bloca conturile companiei al cărei principal acţionar era Corina Păcuraru. „Era vorba despre o activitate comercială petrecută cu şapte – opt ani în urmă.care nu avea legătură cu zona de travel  Am crezut, la început, că ancheta va continua, că va urma o decizie în viitor, însă, brusc, ne-au fost blocate conturile şi dosarul a fost trimis în instanţă. Aşa se face că, la mijocul lui decembrie 2015 nu am mai putut efectua plăţi şi prelua noi comenzi”, a explicat într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Capital, Corina Păcuraru. Conform acesteia, blocarea conturilor a fost de scurtă durată, însă efectele au fost dramatice şi au dus la pierderea a „70% – 80% din business, adică segmentul corporate. Chiar dacă Perfect Tour a început, în 2004, cu activitatea de «leisure», ne-am dezvoltat foarte mult în zona dedicată persoanelor juridice tocmai pentru că acolo erau volumele mari şi contractele care ne puteau asigura un viitor. În 2015 aveam un portofoiu de invidiat, cu clienţi foarte mari”.

Prinsă într-un tăvălug pentru care nu era pregătită, şefa Perfect Tour a mizat pe transparenţă încercând să salveze orice se mai putea. „Ar fi însemnat să îmi înşel clienţii dacă nu le spuneam despre blocarea conturilor. Nu aveam nici siguranţa că pot încasa bani şi, ulterior, să plătesc serviciile solicitate. Tocmai de aceea am ales să găsesc un partener care să preia clienţii corporate, desigur, doar cu acordul acestora. Iar persoanele fizice care aveau plecări în acea perioadă din decembrie 2015 – era vorba chiar despre un charter de 220 de persoane care mergea în Laponia - nu au avut de suferit. Puţini se aşteptau ca o companie de dimensiunea nostră, cu conturile blocate şi 2.000 de clienţi aflaţi pe punctul de a pleca în vacanţe, să reuşească să rămână pe linia de plutire. Am avut noroc cu banii filialelor externe pe care le deţineam”, explică deţinătoarea Perfect Tour, companie care, la vremea respectivă, avea sucursale în Moldova, Ucraina, Bulgaria şi chiar Statele Unite.

De la Perfect Tour la Perfect Journey

Tot pentru a salva numele Perfect Tour şi măcar o parte dintre investiţiile făcute în companie, Corina Păcuraru a ales să caute parteneri care să susţină financiar brandul şi să opereze în franciză. „La nivelul lui 2015, cifra de afaceri a Perfect Tour era undeva la 40 de mil. de euro. Perioada de nefuncţionare şi costurile rămase în sarcina firmei ne-au făcut să pierdem aproape 80% din volumul afacerilor. De asemenea, de la aproape 200 de salariaţi ai Perfect Tour, am ajuns la Perfect Journey cu doar vreo 50. Soluţia găsită de noi pentru a continua activitatea a fost folosirea francizei Perfect Tour. Este, cred, singurul mod în care puteam arăta că avem aceleaşi standarde de calitate, aceiaşi oameni şi aceleaşi servicii din trecut rămânând doar la partea de vacanţe. Asta pentru că, în cazul acestora, nu mai este vorba de o creditare a anumitor clienţi până când aceştia fac plăţile. Acum, franciza Perfect Tour este operată de o altă entitate juridică, Perfect Journey”, a declarat Corina Păcuraru pentru Capital.

Conform acesteia, „compania Perfect Tour încă există, dar este un SRL aflat în incapacitate temporară de plată. În noua companie, Perfect Journey, m-am angajat faţă de noul acţionariat să asigur o continuitate a standardelor de calitate a serviciilor, la care ajunsesem cu tot ceea ce înseamnă brandul Perfect Tour. În această entitate nu mai am calitate de acţionar sau de administrator. De altfel, eu nu mă mai pot angrena într-o afacere din postura de acţionar. Am rămas legată de Perfect Tour şi problemele sale. Și sper să pot reactiva relaţii comerciale vechi şi să valorific potenţialul pe care brandul Perfect Tour îl mai are şi, într-o perioadă de îngheţare a tuturor acţiunilor de executare, să pot reorganiza şi relansa activitatea şi în vechea companie”.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro