”Turismul de croazieră cu nave de pasageri în portul Constanţa reprezintă o nişă cu un potenţial real spre care ne concentrăm atenţia în continuare. Portul Constanţa, oraşul Constanţa, dar şi România, au de câştigat pentru multe nave de croazieră nu vor mai face escală în portul Odessa. În acest context, consider România trebuie îşi consolideze strategia de promovare a destinaţiilor româneşti având în vedere situaţia politică actuală”, spune Corina Martin, preşedinte Asociaţia Litoral – Delta Dunării.

Dacă anul trecut un număr de aproximativ 54.000 de pasageri au vizitat portul Constanţa, în 2014, până la această dată, au sosit în jur de 64.500 de pasageri. Creşterea se datorează, printre altele, contextului politic nevaforabil din Ucraina, ce a determinat ca toate cursele de croazieră înlocuiască în itinerariul lor portul Odessa cu portul Constanţa.

Astfel, multe dintre navele de croazieră care optează acum pentru portul Constanţa îşi prelungesc şederea pe teritoriul României cu aproximativ o noapte, unele ajungând chiar îşi dubleze şederea faţă de anul precedent. În topul pasagerilor care sosesc la bordul navelor de croazieră se situează cetăţenii americani, urmaţi îndeaproape de cetăţenii francezi, italieni şi germani.

Pe parcursul zilei în care nava acostează la Constanţa, turiştii pot face excursii precum tururi de litoral, degustări de vinuri la Murfatlar, croaziere de o zi în Delta Dunării, tururi arheologice şi la mănăstiri. Astfel, se estimează cei 64.500 de turişti sosiţi pe teritoriul ţării chetuiesc în total peste 6 milioane de euro în zilele în care navele sunt acostate în Portul Constanţa.