Studiul, la care au participat 600 de manageri IT din companii din Uniunea Europeană, arată că fiecare dintre cele 222.628 de firme de mărime medie din Europa, iroseşte anual 43.138 de euro, prin neutilizarea eficientă a acestor tehnologii, iar fondurile totale care se pierd ating 9,6 miliarde de euro, ceea ce înseamnă că 88% din totalul companiilor care au investit în implementarea soft-urilor de business management nu reuşesc să le folosească la adevărata lor capacitate.

Potrivit studiului, citat de Agerpres, în România 40% dintre respondenţi au menţionat că programele software de business management au prea multe funcţionalităţi în raport cu nevoile lor, iar 40% se plâng de lipsa training-ului în folosirea programelor respective.

'Studiul ar trebui să fie considerat ca un mare semnal de alarmă pentru toate companiile din Europa care cheltuie miliarde de euro pe software de business management şi care nu este utilizat la întreaga capacitate. Software-ul de business ar trebui să fie o componentă cheie a strategiei planului de dezvoltare pentru orice companie de dimensiuni medii, dar în momentul de faţă există o discrepanţă între soluţiile cumpărate şi nevoile de business reale. Cei care iau aceste decizii într-o companie nu iau în calcul suficient de mult utilizatorii finali, ci încearcă să găsească soluţii universale, în loc să scoată în evidenţă produsele centrate pe utilizatorul final. Companiile medii trebuie să se gândească la utilizatori şi să înţeleagă cum le va fi cel mai bine angajaţilor să folosească investiţiile companiei', arată Christophe Letellier, CEO, Sage Mid-Market.

Eficienţa este factorul cheie care trebuie să fie adresat de software-ul de business, potrivit studiului.

65% dintre respondenţi indică acest aspect ca fiind nevoia principală a oricărei afaceri. În România, acest aspect este menţionat de 74% dintre respondenţi. Pe de altă parte, doar o treime (34%) dintre ţări percep software-ul de business ca pe o cale către creşterea afacerii.

Studiul mai relevă faptul că Social Media devine un segment care atrage tot mai mult atenţia companiilor, 64% dintre acestea indicând că doresc ca o astfel de componentă să fie inclusă în soft-ul de business management. Şi componenta cloud continuă să domine agenda IT, 76% dintre companii intenţionând să investească în viitor în software de business bazat pe cloud.

La acest capitol, în România lucrurile stau puţin diferit. Aici, 72% dintre companiile de dimensiune medie consideră segmentul Social Media ca un element important al unui software de business management, iar 66% dintre companiile medii de pe piaţa locală plănuiesc să investească în software de business bazat pe cloud, arată analiza.