În primul trimestru din 2015, livrările de smartphone-uri pe piaţa chineză s-au contractat pentru prima dată în ultimii şase ani, la 98,8 milioane, în scădere cu 4,3% faţă de perioada similară din 2014, a anunţat luni IDC, apreciind că declinul a fost cauzat de 'saturaţia pieţei'.

Majorarea cererii din partea consumatorilor chinezi a sprijinit în ultimii ani vânzările de telefoane mobile inteligente. De exemplu, grupul american Apple a obţinut în primul trimestru venituri record de 16,8 miliarde de dolari în China datorită succesului modelului iPhone 6. Şi firma chineză Xiaomi a ajuns la o capitalizare bursieră de 46 miliarde de dolari în doar patru ani.

China a depăşit SUA în 2011 devenind cea mai mare piaţă de smartphone-uri din lume.

Apple şi-a consolidat poziţia pe piaţa chineză în primul trimestru din 2015, ajungând la o cotă de piaţă de 14,7%, înaintea grupurilor chineze Xiaomi şi Huawei, a căror cotă de piaţă s-a situat la 13,7% şi, respectiv, 11,4%, conform datelor IDC. Liderul mondial Samsung este pe locul patru în China, cu o cotă de piaţă de 9,7%.

Încetinirea din China va spori presiunile asupra companiilor să se extindă pe alte pieţe din India şi Asia de Sud-Est.

De asemenea, IDC estima recent că ritmul de creştere a vânzărilor mondiale de telefoane mobile inteligente va încetini în 2015, când ar urma să fie vândute 1,5 miliarde smartphone-uri. În plus, tendinţa de încetinire va continua până în anul 2018, când ar urma să fie vândute 1,8 milioane de smartphone-uri, rezultând un ritm mediu anual de creştere de 9,8% în perioada 2014-2018.

Totodată, preţul smartphone-urilor va scădea şi el de la o medie de 297 dolari în 2014 la 241 de dolari în 2018. Scăderea va fi şi mai drastică pe pieţele emergente, unde IDC estimează că preţurilor vor scădea de la 135 de dolari în 2014, până la 102 dolari în 2018.AGERPRES