„Datele studiului din acest an arată că evenimentul Black Friday a dobândit o recunoaștere pe scară largă la nivelul populației României. Notorietatea evenimentului a fost susținută de participarea tot mai numeroasă din anii trecuți a comercianților și de apetitul românilor pentru reduceri”, a declarat Mădălin Vladu, Account Director, Kantar Millward Brown România.
Studiul arată că 79% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani au auzit despre Black Friday și 45% vor să achiziționeze ceva cu ocazia evenimentului anual de reduceri. Ca și în 2016, lista de dorințe este dominată de produse din categoria electro-IT. 40% dintre respondenți doresc să cumpere un produs din categoria electrocasnice mici, iar următoarea categorie din topul preferințelor este reprezentată de televizoare (33%). În acest an 24% dintre români doresc să cumpere telefoane mobile la preț redus. Pe lista de dorințe se află și electrocasnice mari: frigidere (20%) și mașini de spălat (17%). 

În rândul produselor pentru care s-a înregistrat un interes în creștere în ceea ce privește intenția de cumpărare se numără, în acest an, și produsele fashion. 16% dintre persoanele care au zis că intenționează să cumpere ceva de Black Friday au menționat această categorie, iar Fashion Days este primul magazin menționat din categoria fashion online. 

Topul magazinelor  

Pentru a face cumpărături de Black Friday, românii vor alege produse atât de pe rafturile magazinelor online, cât și din retailul tradițional. Primele 5 magazine care au venit în mintea respondenților atunci când au fost întrebați de unde au de gând să-și cumpere ceva de Black Friday au fost: 
1) eMAG
2) Altex
3) Flanco
4) Carrefour
5) Media Galaxy
Topul categoriilor de produse pe care oamenii intenționează să le cumpere de Black Friday: 
1) Electrocasnice mici 
2) Televizoare 
3) Telefoane mobile
4) Frigidere 
5) Mașini de spălat 
6) Produse fashion
7) Laptopuri 
8) Aragaze  
9) Tablete 
10) Produse pentru casă și grădină  

Cercetarea a fost realizată la nivel național, pe un eșantion reprezentativ. La această cercetare au participat 2.008 de respondenți, din mediul urban și rural, cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani. Interviurile, realizate prin metoda CATI, s-au desfășurat în perioada 24 – 31 octombrie 2017. Eroarea de eșantionare este de +/- 2,2%.