Capitala României ocupă poziţia 45 în top cu circa 200.000 mp de spaţiu comercial în construcţie. La nivel naţional se află în dezvoltare o suprafaţă de 267.000 mp, ce urmează a fi livrat în perioada 2014 – 2016 în oraşe precum Bucureşti, Braşov şi Târgu Jiu. 

Peste 39 milioane de metri pătraţi de centre comerciale se află în construcţie la nivel mondial, în creştere cu 3 milioane de mp faţă de 2012, conform studiului CBRE.

Peste jumătate din acest spaţiu în dezvoltare este localizat în China. Oraşul Shanghai ocupă prima poziţie cu 3,3 milioane de mp de spaţiu în construcţie, mai mult faţă de suprafaţa totală combinată din 86 de oraşe europene, excluzând oraşele din Rusia şi Turcia. După Shanghai, pe locul doi se află Chengdu cu 3,2 milioane, urmat de alte două oraşe din China: Shenzhen si Tianjin.

Celelalte oraşe din top zece sunt Istanbul, Wuhan, Moscova, Beijing, Nanjing şi Guangzhou.

În Europa, dezvoltările din oraşele din Rusia şi Turcia continuă să domine la nivel de spaţiu comercial în construcţie. Cea mai activă piaţă din Europa este Istanbul cu 27 de centre (1,9 milioane mp) în dezvoltare. Ca în multe alte pieţe, majoritatea acestui spaţiu se află în zonele periferice, departe de centrul oraşului.

Moscova conduce în topul dezvoltărilor din Rusia cu 1,5 milioane mp de spaţiu în construcţie, ce urmează a fi livraţi în următorii trei ani. Alte oraşe din Rusia, precum Sankt Petersburg, Ekaterinburg, Samara şi Novosibirsk, au un volum de spaţiu comercial în construcţie substanţial, de peste 2,6 milioane.

Dintre cele 35 de centre comerciale deschise în Europa în 2013, 26 se află în Europa de Est, alte patru în zona Europei Centrale şi doar cinci în Europa de Vest. Chiar dacă spaţiul în dezvoltare în Europa de Vest este la un nivel minim istoric, multe din centrele existente plănuiesc extinderi pentru a întâmpina cererea puternică a chiriaşilor internaţionali pentru spaţiile comerciale de top.

În zona Asia de Sud-Est, Kuala Lumpur domină la nivel regional, cu peste 3,3 milioane mp spaţiu în construcţie, urmate de Ho Chi Minh şi Hanoi.

„În ceea ce priveşte localizarea, activitatea globală de dezvoltare este similară cu ce s-a întâmplat anii trecuţi, Asia, în particular China, domină toate topurile. Volumul spaţiului în dezvoltare în această regiune se datorează nu doar creşterii economice, dar şi cererii venite dinspre chiriaşii globali, pentru care spaţiul existent nu este conform cerinţelor interne”, a declarat Natasha Patel, EMEA Retail Research, CBRE.