Astfel, potrivit SOLE Luxury Boutique, retailer de produse fashion şi de înfrumusețare, numărul bărbaților care își comandă online asemenea produse a crescut în 2016 cu cca. 5%.

Varietatea de produse, brandurile de renume care lansează game dedicate pentru bărbați, dar și o atenție sporită acordată aspectului fizic, sunt cele mai importante motive care i-au făcut pe bărbații din România să devină clienți fideli ai magazinelor online de specialitate.

„Deși cea mai mare parte a portofoliului de produse este dedicată femeilor, am început treptat să introducem articole unisex și, ulterior, să dezvoltăm o categorie specială pentru bărbați. Astfel, în 2016, am remarcat o creștere de 5% a numărului de clienți de sex masculin, aceștia reprezentând acum 40% din totalul clienților shop-ului virtual”, a menționat Angela Țiboc, Director al Diviziei de Fashion&Lifestyle a SOLE.

Potrivit companiei, bărbații ajung să surclaseze numărul de cliente de sex feminin doar în perioadele de sărbători, în mod special de Crăciun, și cu ocazia campaniilor de oferte precum Black Friday, însă, ponderile celor două segmente de public vor fi echivalente în maxim 3 ani.

În ceea ce privește tipul de produse solicitate, reprezentanta companiei afirmă că parfumurile se află pe primul loc în topul cumpărăturilor, acesta fiind completat de șampoane și produse pentru întreținerea bărbii, cea din urmă categorie reprezentând un trend care a cunoscut o creștere remarcabilă într-un timp foarte scurt. De asemenea, se pune un accent deosebit și pe gama de accesorii precum ceasuri și genți de mici dimensiuni. Astfel, printre cele mai comandate branduri se numără Paco Rabanne, Gucci, Carolina Herrera și Hugo Boss.

Bugetul mediu, 300 lei

Chiar dacă frecvența cu care aceștia achiziționează produse de styling și întreținere nu este atât de crescută precum în cazul femeilor, valoarea medie a coșului de cumpărături comandat de bărbați ajunge la cca. 300 lei. Spre deosebire, femeile dau și 500 lei o dată la trei luni pentru reînnoirea stocului de cosmetice.

„Pe măsură ce acest segment de public are acces la o gamă de produse din ce în ce mai variată, suntem siguri că numărul lor va continua să crească. Este necesar însă ca aceștia să găsească o interfață cât mai simplistă, ușor de navigat, o categorie dedicată pentru produsele pe care le caută și, desigur, acces la ultimele noutăți de pe piață, în special pe zona de accesorii”, a completat reprezentanta companiei.

Potrivit analizelor companiei, cei mai mulți bărbați care își comandă articole de îngrijire personală și accesorii provin din București, Cluj și Timișoara.