"Suntem undeva la peste 40 de milioane de euro. Cea mai mare, evident, a fost cea legată de lanţurile de magazine care comercializau alimente şi, în afară de asta, a mai fost o amendă substanţială împotriva agenţiilor de publicitate. Şi una mare, tot de trei milioane de euro, împotriva unor companii care s-au înţeles pentru trucarea unor licitaţii la ROMGAZ", a afirmat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Bogdan Chiriţoiu a menţionat că, de obicei, aproape toate amenzile sunt contestate. "Noi luăm decizia, durează redactarea ei, iar companiile trebuie să plătească sau să decidă să conteste de-abia după ce primesc motivarea. Doar agenţiile media, de exemplu, şi-au primit motivările. Companiile din retailul alimentar nu au primit, de exemplu, motivările, deci nu au avut ocazia încă să conteste", a explicat Chiriţoiu. El a adăugat că unele dintre aceste din urmă companii au anunţat că au intenţia să conteste amenzile.

Preşedintele Consiliului Concurenţei a subliniat că foarte rar nu sunt contestate amenzile date, ceea ce e păcat, susţine Chiriţoiu, pentru că acest lucru consumă timp şi energie Consiliului, iar companiilor, bani pe avocaţi. El a precizat că CC dă o reducere de sancţiune, care poate să ajungă la un maximum de 30%, pentru cei care îşi recunosc vinovăţia şi care, în consecinţă, nu mai apelează la instanţă. 'De exemplu, în cazul lanţurilor alimentare, din 25 de companii sancţionate, trei au recunoscut. De asta sper că astea trei, măcar, nu ne dau în judecată', a afirmat acesta.

Bogdan Chiriţoiu a menţionat că valoarea sancţiunilor date în 2014 a fost aproape dublă faţă de cea din 2013, când amenzile totale s-au ridicat la vreo 20 de milioane de euro. El a explicat însă că un caz durează în medie doi-trei ani, de exemplu, cel cu lanţurile alimentare ajungând chiar la cinci ani.AGERPRES